sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 שנה אמאפרק נזקי – ו ה מ ב ע ה,בצורה פסיביתמפגע שאדם יוצר ומזיק – ה ב ו ר ו ,בהמה המזיקה – ה ש ו ר רים זכ וכאמור הם נ,אלו אבות הנזיקיןה . הדלקהכנת שרפה, – ו ה ה ב ע ר , אכילה של בהמה זה אדם, – מר : מבעה מאי מבעה ? רב א" " : עה מב "ומחלוקת מהיש בבבלי כאמור . בתורה אמר שומר אתא בקר וגם'כתיב השן . רב אמר מבעה זה אדם, ד זה – : מבעה אמר ושמואל "'נבעו מצפוניועשו איך נחפשו' ; ושמואל אמר מבעה זה השן, דכתיב : 'לילה אם תבעיון בעיו יונים נוספים . ליו דזור עלמוד הבבלי שבידינו בסיס לש בת משמשת זו . מחלוקת ) ג ע"ב ( ואפיונו של אדם, לשאול או לבקש, וזה ייחודוצותירושו לר ת פ בארמי " בעה " רי רב ברורים . בד יתומודעות משלו, בניגוד ליתר המזיקים . האדם הוא גם היחיד שאליו מופנשיש לו רצון אדםתבנו כפי שכ,בנוסףאך לא לפצות . רק להזיקם ביעה משפטית, הרי הבור והאש יכולית אם השן,שים . ראשיתל קברי שמואד . ה ה יעדרו מרשימת המזיקים תמוברור והוא מזיקה השן נכללתאין אז למה"שור"אם הם נכללים ב ? והרגלב נזיקין, מדוע נעדרים הקרן נזכרת כא נזקי שן הוא " הבער "י קרן, ו זק שבמשנה הוא נ"שור" : התשובה פשוטה ורה לכא" ? שור"במונח באופן ים, נו מתנגד . אאבל איננה במשנה,ת מקביליםנם מצויה במקורומואו זה חנ הב ורגל . הסבר זה עיקר המשנה חסר מהספר . ל סמך מונחים שאינם בה . לפי עקרוני, להסבר משנה ע . מבחינה תר ד, אך השימוש בלשון זו נדיר ביוואפה ממבחינה לשונית ההסבר של רב ( אדם ) י שבתורה . "ביער בשדה אחר"ח המונתזו משמעו שכן ,יותרלשונית הסברו של שמואל סביר שלשמואל מבוססת על נוסח שונה נותו של רש פשתו של טוויג הרי הצע נקבל את םא ם הדרךהנזקי אש האם ? האם הוא איננו אחד המזיקים ? , היכן נזכר אדםהמקרא . ועדיין קשה ? בה הזיקלהיחידה שאדם עלול הבבלי נשען על התרגום של ה . קש תרגום הפסוק ות על הסתמכ בשולי הדיון הלשוני נעיר שה יתבליש עשו"איכדין א : לעובדיה א ו ורי ) ( ושל הפשיטא הסהתרגום שלנוהואש,יוסף רב כיצד זה . ריו ( מטמוניו ) מסת ) עשו, התגלו - כיצד נבלש ( נערך חיפוש ב – אתגלין מטמרוהי" רושורמב"ם בפי ! 14 גלוהם נתהוא שהרי התרגום ? " שן "ם ע"נבעו"י המילה הו מוביל לזי מה לאכל מן איךפעולתו לפי שהוא מחטט ומחפש עין בשם זה משן "ונקרא ה : מסביר למשנה סוק, ואין כאן הוכחה אפילו כדרשה מרוחקת לפ,זו דרשה לדרשהניו"בעו מצפונחפשו עשו נ לכה את ההשבדרך כלל הדרשות לא יצרו נו סבוריםאמנםווהתרגום איננו מוסיף כלום . א גם,מקרא . יתר על כןן הימוד לשוא לבל כאן אין זה מדרש הלכה אללא באו לחזקה, אא משמעו שנשדדו" ניו ונבעו מצפ"ה ששמואל הסביר ש נרא יש בדרך כלל בסיס לשוני . לדרשות . במדרש 9 : 8וראו יוחנן",נשארו"שמשמעו, י ) לפטא - ( קטה λετακ ή θφ η ר נבעו מתורגמת בתו"המילה נית וו בי 14 הורי ירמיתוך הסתמכות על דב, דותיו"נבעו מצפוניו" משמעו התגלו סו : ק כפשוטותהילים יד ב מוסבר הפסו , ' ע גם בירופימו"התגלו"פירושו"עונִּב"הפירוש ש . . . . " וְנֶחְבָּה שָו גִּליתִּי אֶת מִּסתָרָיועתִּי אֶת פי חָשכִּי אֲנִּ" : י ) ( מט . וראו פירושנו למשנה שם פ"ד מ"ג, פ"ד ה"ג, יח ע"בפאה

הוצאת משנת ארץ ישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help