sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מאמפתיה לפעולה — 14 — 14 עובדים במכרה, פנסילבניה לואיס וויקס היין ארצות הברית, 1910 במכרות וכקוטפים בשדות כותנה . הוא מתייג ומתעד את מצבם הבריאותי ואת גובהם של הילדים באמצעות גובה הכפתורים שבמעילו . החל מ- 1909 מציג היין את הדימויים של הילדים בעלונים, בפוסטרים ובתערוכות ב- 50 ערים שונות בארצות הברית ; ״אולי אתה עייף מתמונות של עבודת ילדים . ובכן, גם כולנו, אבל אנו מציעים לגרום לך ולכל המדינה להיות כל כך עייפים מכל העסק שכאשר יגיע הזמן לפעולה, תמונות עבודת ילדים יהיו תיעוד של העבר״ ( היְין ) . עברו שנים מספר עד שאמריקה חוקקה את החוק נגד עבודת ילדים . תומפסון, ריס והיין, לצד צלמים נוספים שמגיעים מרקע סוציולוגי או עיתונאי, מכירים בצורך לפעול לשינוי הסדר החברתי הקיים, ולשם כך מבקשים לעורר מודעות ושיח ציבורי . הם פורצי דרך בשימוש בצילום ככלי להעברת מידע בעל נרטיב מגובש . כיצד זה נעשה ? לאחר שוויתרו על האסתטיקה הפיקטוריאלית המקובלת בשנים אלו, הם מתמקדים בקהילה ובסוגיה מסוימת ויוצרים מסה קריטית של צילומים ( בימינו נקרא לזה גוף עבודה או סדרה ) . חשוב מכך, הם יצרו לעצמם במה רלוונטית כדי להציג את המסר ולקרוא לפעולה . עוד ועוד פרויקטים חברתיים מתפרסמים בשנים שלאחר מכן . בגרמניה בשנת 1929 אוגוסט זַנדר ( Sander ) פרסם את ספרו ״פני זמננו : 60 תצלומים של גרמנים״ ( ” Fotos Deutscher 60 ” ) , ובו 60 דיוקנאות שסווגו לקטגוריות ותת-קטגוריות ( הספר שימש בהמשך כבסיס לפרויקט ״אנשי המאה ה- 02״ ) . באנגליה התפרסם בשנת 1936 הספר ״האנגלים בבית״ ( The English at Home ) של הצלם ביל ברנדט ( Brandt ) , המתאר את פערי המעמדות בין עשירים לפועלים . ברנדט משתמש בעריכת הדימויים כדי להדגיש את פערי המעמדות בחברה . הכריכה הקדמית של הספר מראה את בני המעמד הגבוהה, בבגדיהם המשובחים, צופים במרוץ סוסים . לעומתם בכריכה האחורית נראית אשת כורה וילדיה בבית המגורים העלוב שלהם . בעקבות המשבר הכלכלי הגדול, בשנת 1935 יזם רוי סטריקר ( Stryker ) , מנהל מחלקת ההסברה של מנהלת החקלאות האמריקאית ( Farm Security Administration – FSA ) , פרויקט צילום מגויס ויומרני אשר תיעד את העוני הכפרי ומצב החקלאים בעקבות השפל הכלכלי וסופות האבק שפגעו קשות ביבולים . סטריקר, צלם חובב, הבין שתמונות של אנשים רעבים יעזרו לשכנע את הציבור לתמוך באסטרטגיית הממשלה . על כן הוא ערך במגמתיות את הדימויים, כדי שיתמכו במסר של הממשל הפדרלי, במטרה להעביר נרטיב ברור . התמונות שנבחרו מופצות ללא תשלום לעיתוני ארצות הברית, והופכות עד מהרה לסמלי התקופה . לטובת הפרויקט גייס סטריקר את מיטב הצלמים המבטיחים של התקופה . ארתור רוטשטיין ( Rothstein ) היה הצלם הראשון שנשלח לאוקלהומה וייצר את אחד הדימויים האייקונים

PHOTO IS:RAEL


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help