sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אדם ומשמעות "ארנוס" היא מילה יוונית המייצגת משתה ללא מארח, שבו כל אורח מביא תרומה לסעודה . זהו משתה שוויוני, מכיוון שכל המשתתפים שווים במעמדם . זו הרוח המאפיינת את "כלכלת המתנות" של העידן המטריארכלי . בכנסי "ארנוס" המזון הוא רוחני וניתן בסביבה של קהילה שוויונית . הכנסים הללו נוסדו על ידי אולגה פרויבה-קפטיין ( Fröbe - Kapteyn ) , תיאוסופית ומלומדת שאירחה אותם בביתה מדי שנה מאז שנת ,1933 בעיירה אסקונה ליד אגם מג'ורה בשווייץ האיטלקית . בכנסים אלה השתתפו פסיכולוגים, פילוסופים, חוקרי מיתולוגיה ודתות וכן אנשי מדע מן השורה הראשונה . ההרצאות נאספו, קובצו ופורסמו ב שנתון ארנוס ( Eranos Jahrbuch ) . מרב הכרכים של שנתון ארנוס מצויים בספרייה הלאומית, בית הספרים הלאומי, בגבעת רם בירושלים . עבור נוימן כנסי "ארנוס" היוו אתגר אינטלקטואלי - להמשיג את הפסיכולוגיה הארכיטיפלית במושגים מטא-פסיכולוגיים . שיטתו היא האנתרופולוגיה הפילוסופית, בשונה מהאמפיריציזם המדעי המאפיין את יונג . על פי נוימן, אם נשתחרר מהניסיון להסביר את ההוויה הקיומית בעזרת מבנים אפריוריים, אשר כביכול יכולים להציע חוקיות בעלת בסיס מבני המצוי בתוך האורגניזם - לדוגמה על ידי המבנה התורשתי - אזי ייפתח לפנינו שדה אחר ; השדה הפתוח תמיד של "היצירתי", המקיף הן את הפנים והן את החוץ . היצירתי הוא הפרדוקס של פתיחות והכוונה, חוץ ופנים מעבר למרחב ולזמן . נוימן מעניק לנו תיאור מילולי של חוויית העצמי, תיאור המכוון בהכרח לתודעת הקורא, אולם אופי הכתיבה עצמו הוא יצירתי וייחודי . אין זאת כתיבה פסיכולוגית במובן הרגיל, אלא "היצירתי נעדר הצורה", כלשונו, מתגלה באופן כתיבתו . ניתן לומר שהניסוחים המורכבים טומנים בתוכם את הפנימיות הנסתרת הנוכחת כאן ועכשיו, ולקורא ניתנת החירות לגלות אותה . בכנסי "ארנוס" דיבר נוימן אל קהל שהיה ברובו נוצרי ; הוא

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help