sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 אדם ומשמעות בעיקרו על מכתבים ועל פגישות פעם בשנה, נותק לחלוטין למשך כל תקופת מלחמת העולם השנייה . הם נפגשו שנית רק בשנת 1947 . שנות הניתוק מיונג ומהחוג היונגיאני בציריך היו עבור נוימן שנים פוריות של התפתחות ויצירתיות . מסע ההתפתחות התיאורטית של נוימן ניזון גם מהמטען התרבותי שהביא עמו מהרקע הקודם לפגישתו עם יונג : רוח רפובליקת ויימר הנועזת והמהפכנית, השיטה הפנומנולוגית והקשר שלו לקבלה ולחסידות שלמד באוניברסיטה . אריך נוימן כתב 11 ספרים, עשרות מאמרים ומסות רבות, אשר התפרסמו בשפת הכתיבה המקורית - גרמנית, ורבים מהם תורגמו לשפות רבות . שלוש המסות שבספר זה - "הנפש וגלגול מישורי המציאות", "אדם ומשמעות" ו"הנפש כמקום היצירה" - הן חלק משורת מסות שנוימן כתב כהרצאות לכנסי "ארנוס", והן נכתבו במהלך שמונה השנים שלפני מותו בטרם עת . בשלושתן מציג נוימן את המטא-פסיכולוגיה שהמשיג במהלך יותר מעשר שנים 1 של חשיבה תיאורטית, שהחלה עם המסה "האדם המיסטי" . במסה "הנפש וגלגול מישורי המציאות" דן נוימן בשלושה מישורים המתקיימים בו-זמנית : מישור התודעה, המישור הארכיטיפלי ומישור העצמי . הטענה לבו-זמניות של שלושה מישורים אלה, כמו הטענה שמישור העצמי מתקיים בנבדל מהמישור הארכיטיפלי, מייצגת תפיסה של נוימן המרחיבה מעבר לזו של יונג . בעוד שיונג רואה בעצמי את ארכיטיפ-העל של כוליות האישיות, נוימן מציע שלכל שלושת מישורי המציאות תוקף שווה ערך . במטא-פסיכולוגיה זו של נוימן נמצא את השילוב בין אקזיסטנציאליזם ושיטה פנומנולוגית לבין הפסיכולוגיה האנליטית, ובכך תרומתו החדשנית . 1 . אריך נוימן, האדם המיסטי , תרגום : יואב ספיר, תל אביב : רסלינג, 2007 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help