sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אריך נוימן 1 . הנתק של נוימן מיונג ומהחוג הפסיכולוגי בציריך מאז שעלה ארצה . ידוע לנו שחברי החוג דחו את נוימן ; הייתה להם לדוגמה ביקורת קשה על ספרו פסיכולוגיית מעמקים ומוסר חדש ( 1949 ) ; 2 . באנגליה מיכאל פורדהם ( Fordham ) ייצג את הצד ההתפתחותי, והוא ביקר את נוימן קשות ; 3 . בארצות הברית תורגמו כתביו מאוחר יחסית . נוסף על כך מוכרים בעיקר כתביו על האם הגדולה ועל מקורות התודעה, ומאמרי "ארנוס" שלו ידועים הרבה פחות ; 4 . בישראל עצמה נשאר נוימן מנותק תרבותית ותקשורתית . הוא לא היה מעורב כלל בחיי הציבור מעבר לבניית חוג קטן של יונגיאנים, וסירב להיות מרצה באוניברסיטה או בכל מקום אחר . מכיוון שדיבר וכתב בגרמנית, היה קהל השומעים והקוראים שלו בישראל מצומצם . נוסף על כך, בתקופתו שלטה הפסיכואנליזה הפרוידיאנית בישראל באופן מוחלט . עד היום רק מעטים מכתבי נוימן תורגמו לעברית . אריך נוימן ( Neumann ) נולד בברלין בשנת 1905 ונפטר בתל אביב בשנת 1960 . הוא החל ללמוד פילוסופיה ופסיכולוגיה בברלין ובארלנגן, וכעבור ארבע שנים סיים את לימודיו וקיבל תואר דוקטור לפילוסופיה . באותן שנים התעניין במיוחד ביהדות, בחסידות, בקבלה ובפסיכולוגיה . הוא למד וקרא את כתביו של מרטין בובר, שעקבות השפעתם על מחשבתו ניכרים בכתביו . הסיפורים החסידיים של בובר היו ידועים לנוימן כבר מגיל צעיר - ילדיו מספרים שכאשר הוא וחברתו דאז ( יוליה ) נפרדו, הוא נתן לה כמתנת פרידה את ספר הסיפורים החסידיים של בובר וכתב לה "דרכינו עוד תמצאנה זו את זו" . ואמנם, לא עבר זמן רב והם נפגשו שנית ומאוחר יותר נישאו . בשנת 1932 עזבו אריך נוימן ומשפחתו את גרמניה, ובדרך התעכבו בציריך . שם פגש נוימן את יונג ונוצר ביניהם קשר חזק . נוימן החל אצל יונג אנליזה, אשר נמשכה עד לעזיבתו את ציריך בדרך לארץ ישראל, בשנת 1934 . הקשר בין נוימן ליונג, שהתבסס

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help