sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 מתודת ההשוואה בין החלופות מאוד, או חזרת הרשות לרצועה והפיכתה לכתובת האחראית שם או החלת משטר נאמנות בינלאומי על הרצועה ( אופציה שההיתכנות שלה היא קלושה ביותר ) . יצירת תנאים לפיוס פנים-פלסטיני ותמיכה במהלכים בכיוון הזה בהתאם להגיון ההסדרה, . 5 אלא שבחלופה הזאת הרשות היא הגורם היחיד שמייצג את המחנה הפלסטיני על כל רכיביו . בשלב השני הוגדרו קריטריונים אחידים להשוואה בין החלופות על בסיס האינטרסים של מדינת ישראל . הקריטריונים שיקפו את תפיסת הביטחון הלאומי של ישראל : שמירה על צביון המדינה ( יהודית ודמוקרטית ) ; השגת יציבות ביטחונית ורגיעה לאורך זמן והימנעות מהסלמה למלחמה רחבת היקף ; עיצוב גבולות שיזכו להכרת המערכת הבינלאומית ; שימור מנופי השפעה בידי ישראל — מעבר לעוצמה הצבאית . בשלב השלישי מוינו הקריטריונים לשלוש רמות בהתאם לתרומתם לקידום האינטרסים של ישראל ועל פי חשיבותם לפי תפיסת הביטחון הלאומי : הרמה העליונה, החיונית, בעלת המשקל הגבוה ביותר שיפור היציבות בגדה המערבית וחיזוק מעמדה ואופן תפקודה של הרש"פ . 1 . קריסת החלופה לא תגרום להרעת המצב ביחס למציאות הנוכחית . . 2 סימון כתובת אחת אחראית ומתפקדת ברצועת עזה . . 3 הרמה האמצעית, החשובה, בעלת משקל בינוני שמירה על היחסים האסטרטגיים עם מצרים ועם ירדן . . 4 מניעת התעצמות החמאס . . 5 בידי ישראל נותרים כלי השפעה מגוונים . . 6 החלופה לא סותמת את הגולל על פתרון מדיני להסדר כולל . 7 . הרמה התחתונה, הרצויה, בעלת משקל נמוך יכולת לגייס סיוע חיצוני לשיקומה ולפיתוחה של רצועת עזה . . 8 היתכנות ליישום החלופה במערכת הפוליטית בישראל . . 9 מניעת קריסה הומניטרית ברצועת עזה . . 10 חיזוק מעמדה הבינלאומי והאזורי של ישראל . . 11 הפחתת אחריותה של ישראל לרצועת עזה . . 12 בשלב הרביעי נותחה כל חלופה . את הניתוח עשה חוקר העוסק בתחום, והוא התמקד בבירור השלכותיה החיוביות והשליליות של כל חלופה . בשלב החמישי דורגו החלופות על בסיס הניתוח, ולכל קריטריון ניתן ציון מ- 1 עד 5 . כך נבדקה רגישותן, כלומר : האם קיים פער בין תוצאות הניתוח האיכותני, שנעשה בקבוצת המחקר, לבין התוצאות הכמותיות שהתקבלו מכל חוקר בנפרד . בשלב השישי שוקללו הציונים שניתנו לכל חלופה ודורגו החלופות .

המכון למחקרי בטחון לאומי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help