sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | ד"ר גילת טרבלסי ובנימה אישית : במסגרת תפקידי, אני עומדת מול צוותי ניהול והוראה, מול פרחי הוראה בתוכניות מגוונות, מול מורים ותיקים, ולעיתים גם מול קובעי מדיניות ומקבלי החלטות . כולם רוצים להכיל , ורבים קובלים על כך שהם אינם יודעים איך להחיל . הם נוהגים לשאול : "למה לא מלמדים אותנו אסטרטגיות הוראה ולמידה ? " ו"איך אפשר לבצע את כל ההתאמות האלה בכיתה הטרוגנית, מרובת תלמידים ? " ואני עונה : הטרוגנית ? מישהו מכיר קבוצה של אנשים שאינה הטרוגנית ? אפילו לתאומים זהים יכולים להיות צרכים שונים וכיווני עניין אחרים . להוראה מותאמת יש גם הערכה מותאמת, לפני, במהלך ובתום כל תהליך . ה"לפני" נועד להעריך את החוזקות ואת הצרכים שיאפשרו למפות את הרקמה האנושית העדינה, לקבוע מטרות ודרכים ; ה"במהלך" נועד לבחון את הכיוונים, את הדרך שלפעמים צריך גם לשנות, כטבעו של תהליך דינמי ; וה"בתום" נועד להעריך את השינוי, לזקק את הרכיבים שנמצאו יעילים ומקדמים, ולאפשר הצבת יעדים חדשים . אין "טיפים חקוקים באבן" שיתאימו לכל מצב . קיימת נקודת מוצא שבה אנחנו פוגשים את התלמידים . אם נפעל להכירם, נוכל להתאים להם את הדרך, את השיטה ואת האסטרטגיה שיובילו אותם באופנים שונים להשגת אותן המטרות . אין בי שיפוטיות, ואף לא טיפה של ציניות . מניסיון רב שנים כמורה, כמדריכה וכמרצה, אני יודעת שמי שבוחר

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help