sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | ד"ר גילת טרבלסי רוב הכשרה לתכנן עבור ה"ממוצע" המצופה, גם אם בפועל לא קיימת "קבוצה ממוצעת" כי כל אדם הוא ייחודי . גישת העיצוב האוניברסלי עוסקת בעיצוב מוצרים או סביבות שיתאימו לטווח רחב של משתמשים, כולל ילדים, קשישים, אנשים עם מוגבלות, אנשים עם ממדים לא שגרתיים, אנשים חולים או פצועים . עיצוב אוניברסלי מכבד את הגיוון האנושי ומקדם הכלה של כל האנשים בכל פעילויות החיים תוך ניסיון להסיר חסמי נגישות . אם כך, הוראה מותאמת אינה "מתקנת", משום שאיש אינו מקולקל . מטרתה להנגיש ולהתאים את הלמידה לכלל התלמידים, כפוף למטרות, לצרכים ולאפיונים . עליה להיות רלוונטית עבור התלמיד במציאות קיימת ובסביבה מאפשרת, והיא מהווה תפיסת עולם שממנה נגזרות דרכים ושיטות . היא אינה מונעת ממחסומים של שונות או של מוטיבציה, אלא מחשיבה, התנהגות והתנהלות של מורה, המלמד באקלים חינוכי מאפשר, שמונהג "מלמעלה" באמצעות ה"אני מאמין" הבית ספרי . במסגרת התפיסה של ההוראה המותאמת מקובל לחשוב על "חליפה מותאמת אישית" . עם זאת, יש להבחין בין הוראה מותאמת אישית, המכוונת למומחיות בתחום מסוים, כמו הוראה מותאמת בקריאה או בחשבון, ומבוססת על אבחון מקצועי, לבין הוראה מותאמת לכול, המבוססת על הבנת העיצוב האוניברסלי של למידה . וכשם שזו מתאימה לכלל המורים, היא הופכת את הלמידה למשמעותית ולמותאמת למרבית התלמידים . ההכוונה ליישומים של הוראה מותאמת לכול מתמקדת בשלושה ממדים עיקריים : החשיבה, ההתנהגות וההתנהלות של איש החינוך .

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help