sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 טוני באסילה מיינתי את הסיבות שגרמו ללידתה של התופעה, הן הסיבות הקשורות לפלסטינים והן הקשורות ליהודים . הפליטים הפלסטינים חיו בכמה מדינות ערביות במחנות בתנאים חברתיים וכלכליים קשים מאוד, אך היו הבדלים ביחס אליהם בין המדינות הקולטות . התייחסתי בהרחבה למציאות חייהם הקשה תוך העלאת סוגיות יום - יומיות, כמו דיור, תעסוקה, חינוך ועוד . בשלב הבא הבהרתי את חשיבות השימוש בסרט הקולנוע כמקור היסטורי . הצגתי את יתרונות הסרט כסוכן לגיטימי בעיצוב התודעה הקולקטיבית . בין אם הוא מציאות או דמיון, הסרט משקף את התקופה שבה הוא נוצר על צדדיה השונים . אחד היתרונות של הסרט ההיסטורי שהוא מציג היסטוריה טוטאלית ואינו מחלק אותה לחלקים . הוא מציג את הגיאוגרפיה של המקום, כלכלה, מנטאליות ואפילו הצד הפסיכולוגי החברתי . לכן בחרתי להשתמש בכלים המחקריים של אסכולת האנאל הצרפתית, שדגלה בכתיבת היסטוריה טוטאלית . האסכולה - שנוסדה בשנת 1929 בידי שני ההיסטוריונים, מרק בלוך ולוסיאן פבר, דרשה לחקור מבנים חברתיים במקום מנהיגים, ודחתה על הסף את המבט ההיסטורי - פוליטי - צבאי והדגישה את חשיבות ההיסטוריה החברתית - כלכלית, ומאוחר יותר גם את ההיסטוריה המנטאלית . בפרק השלישי עמדתי על התפתחות נוספת באנאל . קווי היסוד של הדור הראשון והשני באנאל הכשירו את הקרקע אצל ההיסטוריונים להביט בסרט ההיסטורי כמקור להבנת ההיסטוריה . מרק פירו, היסטוריון הדור השלישי באסכולה, הוא מהראשונים שעסקו בהיסטוריה וקולנוע, וקרא להיסטוריונים לא להתעלם מנוכחות התקשורת האודיו - ויזואלית, אלא לפתח מתודות מחקריות בתחומי ההיסטוריה והקולנוע .

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help