sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11  הקדמה נשכח - בפרק הבלתי . של קודמו " ביקורתי מתמיד עם המחקרים הסמכותיים חולק אידל , " ( תיאורגיה יהודית קדומה " , 7 פרק ) היבטים חדשים : קבלה של שלום " . מסורת וחידוש בריטואל של המקובלים " מאמרו הגדול של שלום על אינה גורמת לשום דבר ואינה " ש , יד את הפולחן של היהדות הרבנית מנג הגאון המחדש , ( 1572 - 1534 ) י " לפולחנים שייסד האר , " משנה שום דבר שב המיתוס , על פי שלום , י " בקבלת האר . שיצר את הקבלה המאוחרת בצפת המבוסס על , אידל רואה בכך את המיתוס הפרטי והחזק של שלום . ליהדות , כנגד זה . " נית בין גנוסטיות מיתית מנוצחת ורבנות מנצחת חלוקה פשט " , העצמת האל על ידי מעשי האדם , טוען אידל שהתיאורגיה היהודית העתיקה נראה לי שהדגש של אידל על . נמשכה לאורך כל התקופה הרבנית התקנית היבטים : קבלה היסודות האזוטריים בדת היהודית העתיקה עומד במרכז ספרו כפי , " ראשית השיבה לגישה אחרת ליהדות " ם שהוא מציין אתמשו חדשים . 1988 - שכתב בהקדשה בעותק שנתן לי ב שתיהן נובעות מחורבן המקדש : היא דת מאוחרת , כמו נצרות , יהדות היתה היהדות מהומה , לפני כן . לספירה 70 בירושלים על ידי הרומים בשנת שבקרבם ניצח שאול , שכללו גם את חסידי ישו , חולפת של כתות נאבקות יורשיהם הסופיים של . אחיו של ישו , ( יימס ' ג ) את יעקב ( פאולוס ) התרסי ועדיין נותרת החידה . היו מוחמד והאסלאם - האביונים - יעקב ואנשיו התשובה הקבלית היתה מאז ? מה היתה הדת היהודית הקדומה : הגדולה ת ומשמשת בעת מסקרנ - אפשרית ובה - תשובה שהיא בלתי , הקבלה : ומעולם רכיב בהשערות הסותרות על המקורות שלפני היות היהדות על פי שלום ועל . פי אידל , אבל בהחלט אפשר לכנותו יהודי גנוסטי , שלום לא היה גנוסטיקון יהודי שבה בחן דמויות מדהימות כשבתי , על בסיס היצירה המחודשת של הקבלה , זתי ויעקב פרנק באהדה לא פחותה משבחן את משה קורדובירו הע נתן , צבי מאחר שהקבלה אצל שלום מזוהה עם גאון רוחה של הדת . י וחיים ויטל " האר אלא אם כן ) לגבי שלום אפילו הנשמות הסוטות שבה אינן כופרות , היהודית בעניין זה אין אמנם לאידל מאבק מהותי עם שלום ( . לנצרות המירו את דתן אנשי חזון אינם אוהבים לחשוב על . מפני שהקבלה שלו נמרצת לא פחות שיח - דו " ואידל ודאי לא יקבל בברכה את תפישתי שה , עצמם כעל אנשי מדון שהוא מנהל עם שלום יש בו מן המודל החבוי במאבקו של יעקב " הביקורתי שם מקרב האלוהים שנועד לזכות אותו בשם החדש - חסר " ש אי " עם אותו

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help