sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

שלמויות בולעות  10 התייחסה במקורה לכל , כלומר מסורת עם נימה של מסירה , " קבלה " לערך 1200 אבל מאז שנת , פה - ס הנרחב של התורה היהודית שבעל הקורפו רבי אברהם ) ד " המונח ניתן לתורתו של ראב . היא הפכה ייחודית יותר , ואילך , יצחק סגי נהור , בנו . 12 - החכם הגדול של יהודי פרובנס במאה ה , ( בן דוד שהיה מצוי בשתי , ספר יצירה חיבר את כתבי הקבלה הראשונים כפירושים ל אולי מן ) ושהיה ככל הנראה עתיק הרבה יותר , גרסאות מן המאה העשירית ספר יצירה מלמד שאלוהים ברא את עולמו בעשר ספירות ( . המאה השלישית ל האלפבית האותיות ש 22 - ומ ( ייתכן כי אלה פשוט המספרים אחת עד עשר ) . העברי הגם ששום מקובל לא היה ) ספר יצירה קבליים היו ל - פירושים רבים טרום היצירה . וכולם נורמטיביים למדי , " ( קבליים - טרום " מקבל את המונח כך יש . 13 - שהחוקרים מתארכים למאה ה , ספר הבהיר האזוטרית הבאה היתה ספר לר יצירה ספ בין , פה - של מסורת על כמעט לפנינו תעלומה בת אלף שנה היא הצד , בעיני המקובל האמיתי אין זו בעיה כלל כי לטענת הקבלה . הבהיר ספר הבהיר ב . פה שקיבל משה מאלוהים בסיני - האזוטרי של התורה שבעל עשר המידות או העקרונות או - הספירות הן מה שהיו מאז אותו הזמן אחרי שהכתיב , מסר את חיבוריו בסתר רבי יצחק סגי נהור . הכוחות האלוהיים יש הסכמה על כך שרבי יצחק יצר מחדש , ככלל . אותם לתלמידים נבחרים לקבלה עצמה יש טקסט . משיג מחדש את אלוהים כאינסוף מ את הספירות וה הספרים - ספר , של רבי משה די ליאוןספר הזוהר - מקראי - בתר , ( קנוני ) מכונן אבל יוחס על ידי , 1286 - ל 1280 שנכתב בגואדלחרה בספרד בין השנים , ( ארקניזציה ) לא נזקק להרזיה הזוהר . מחברו לחכמים מוקדמים הרבה יותר אבל כיצירה מכוננת למקובלים הוא יצר אתגר לעיונים פרשניים שהשגיבו עוצבה באופן עקרוני , ואילך מימי יצחק סגי נהור . אפילו את הדרו המורכב . הוסיף לה פאר והדר הזוהר אף ש , אותה קבלה שחקרו שלום ואידל ועוד , מקבל את כל זה קבלה ופרשנות : שלמויות בולעות , ספרו של אידל מטרתו היא להראות את . כנתון וממשיך את עבודתו משם , הרבה יותר , ך " ד של המקובלים לאיתור הערכים המרכזיים של התנ דרכיהם המגוונות מאו זו . וכן להארה של צורות הפרשנות שלהם שנועדו לחשוף את הערכים הללו אם כן מהו : שלום לפני שהיתה של משה אידל היתה מטרתו של גרשם הביקורת המכבדת של אידל על שלום ? ההבדל בין שני מלומדי הקבלה הללו שיח - דו " הוא מדבר על ( 1998 ) מיסטיקונים משיחיים ב : את בכל כתביו מתבט

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help