sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 עמוס נוי המחקר מתנהל בשלושה מישורים המשתרגים ונשזרים זה בזה באופן שכל דיון באחד מהם מתקשר ומהדהד במישורים האחרים . המישור הראשון כולל את התיאור, החשיפה, הניתוח והדיון באנשים, בפעילויותיהם ובתוצרים התרבותיים של פעילויות אלה ; המישור השני מציע ודן בפרספקטיבה מחקרית המבוססת על פרקטיקות אתנוגרפיות ; ואילו דיון בזיקות התיאורטיות שמעלה פרספקטיבה כזו, של השלכותיהן העקרוניות ושל המתודולוגיה שנגזרת ממנה ומשמשת אותי במהלך המחקר, מרכיב את המישור השלישי . אנשים, פעילותם, ויצירתם כאמור, אני מתמקד בקבוצה של אנשים שפעלה ויצרה בתקופת זמן מסוימת ומתוחמת ובאזור גיאוגרפי מצומצם למדי . אנשים אלה הכירו זה את זה, חונכו והתעצבו במוסדות חינוך והשכלה דומים, קיימו קשרים אינטלקטואליים של לימוד משותף, שיתוף פעולה או פולמוס . הם התכתבו זה עם זה באופן פרטי, וגם כתבו זה על זה מונוגרפיות, מאמרי הערכה והספדים בכתבי עת . עם חבריו המוכרים יחסית של חוג זה נמנו, בין השאר, אברהם אלמאליח, יוסף מיוחס, ויחזקאל בנימין יהודה, שסביב עבודותיהם המונומנטליות מאורגן מחקר זה . חלק מאנשים אלה זכו להתייחסות מחקרית מסוימת בעבר, שהתמקדה בפעילויותיהם העיתונאיות, החינוכיות, הבלשניות או העסקניות ; אך רובם נעלמו במידה רבה מעינו של הדיון המחקרי ומהזיכרון הציבורי, ועמם גם תוצרי התרבות שהם יצרו . במחקר הנוכחי אני מתמקד בפעילויות האתנוגרפיות והפולקלוריסטיות של חוג זה . תוצריהן של פעילויות אלה - ספרים, מאמרים, כתבי עת, אבל גם יזָמות תרבותית כגון הרצאות, תרגומים, הקמת כתב עת, פרקטיקת איסוף, עיבוד ושכתוב, או מדיניות עריכה - מהווים כשלעצמם גילוי של חומרים רבי – ערך, בחלקם בלתי ידועים כלל, המעשירים את המקורות העומדים לרשותם של חוקרי וחוקרות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help