sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

יצחק בנימיני 14 הוא היה זקוק להתמודד מחדש גם עם המושגים "האב" ו"אדיפוס" במובן הפרוידיאני . שאלת מעמדו של פרויד כ"אב" של התנועה הפסיכואנליטית ) במובן של כת או של כנסייה ( הייתה רלוונטית אפוא עבור לאקאן . ואכן, ניתן להציג את ה"מהפכה" הלאקאניאנית כחזרה אל ה"אב" וכניסוח מחדש שלו ) ואף כתגובה ל"פרוורסיה 15 ( . האימהית" של מלאני קליין, כפי שתיאר זאת ז'אק – אלן מילר לאקאן הגדיר עצמו כ"פרוידיאני", אך באופן שונה מהאופן שבו אמירה זו נתפסת בהאזנה ראשונית . יש לבחון אם לאקאן הצליח במרוצת חייו לכונן מחדש את ה"פרוידיאני" עד שישתווה 16 כמו אמר ל"לאקאניאני" ? האם באומרו שהוא עצמו "פרוידיאני" שהוא — כמו הקהל שלו — "לאקאניאני" ? וכך, נשאלת השאלה האם השיח הלאקאניאני מיקם מחדש את השיח של זיגמונד פרויד היהודי והאנטי – דתי בתוככי עולם אינטלקטואלי שונה של פסיכואנליזה צרפתית – קתולית, תוך שימור בסיסה המקורי ? לאחר מותו של פרויד ב – 1939 עלתה בתנועה הפסיכואנליטית שאלת מעמדו במונחים של שאלת האב : האם תהא זו דמות מאיימת ) בדומה לדימוי הביוגרפי של פרויד ( התובעת מחסידיה להישמע לה, ו�לא — יסולקו מה"כנסייה" / משפחה ) יונג, טאוסק, אדלר . . . ( , או שמא יש להתרחק מדמות מאיימת זו ולכונן פסיכואנליזה חדשה, כפי שאנשי האסכולה של פסיכולוגיית האגו ביקשו לעשות בהסתלקותם מהמחויבות של פרויד למושג הלא – מודע ולמרכזיות המיניות . למרבה האירוניה, אותם פסיכואנליטיקאיים שהתרחקו, מבחינת לאקאן, מפרויד האב, ניהלו למעשה את הארגון הפסיכואנליטי הבינלאומי ) IPA ( אשר ייסד פרויד כדי לשמר את מורשתו . הנחתי היא שכבר בשלב מוקדם בשנות ה – 30 ביקש לאקאן, במסגרת רוויזיה זו, להתרחק מדמותו של פרויד כאב רע ומאיים, כעל – אני המצווה : "אל תעשה כמוני ! " ) אל תעמיד עצמך כאב בזכות עצמך, כמכונן שיח אוטונומי ( , והעמיד עצמו תחת הזדהות חיובית של "עשה כמוני ! " ) פַּתַּח את הפסיכואנליזה בכלים שלך,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help