sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יצחק בנימיני 12 לאקאן מתייחס בהן לתגובה האפשרית של הקהל בסמינרים שלו ) הקהל היה ברובו אתיאיסטי ואף מרקסיסטי ( לרבדים תיאולוגיים לא – אופנתיים מבחינה אינטלקטואלית . להלן שתי מובאות שונות מ סמינר 7 של לאקאן, האתיקה של הפסיכואנליזה ) 1959 - 1960 ( , המקפלות בתוכן את מורכבות יחסו של לאקאן לתיאולוגיה ולדת, במיוחד למסורת הנוצרית – קתולית, והרומזות על קיומן של רמות תיאולוגיות שונות בשיח שלו . המובאה הראשונה נאמרת מיד לאחר שלאקאן עושה שימוש בדברי פאולוס כדי להדגים את דבריו על היחסים הדיאלקטיים בין החוק לבין ההתענגות : למרות מה שחושבים על כך בחוגים מסוימים, תטעו אם תניחו שהמחברים של כתבי הקודש אינם מהווים קריאה טובה . אשר לי, אני תמיד לא ראיתי עצמי אלא נשכר מן ההתעמקות בהם . והאיגרת של פאולוס הקדוש, שאני מטיל עליכם לקרוא כשיעורי בית לחופש, תוכל במיוחד לארח לכם לחברה בצורה 8 לא רעה . המובאה השנייה מתוך אותו סמינר מתייחסת לביקור של לאקאן באוניברסיטת לובאן הקתולית שבבלגיה, ובה משתקפת נימה מתנצלת במידת – מה כלפי קהל מאזיניו ה"חשדן", כמו גם נימה 9 ביקורתית ביחס לשיח הדתי : ] . . . [ מצאתי את עצמי מול קהל, ללא ספק גדול מאוד — ואשר, מכל הבחינות, עשה עליי רושם טוב ביותר — שכונס בהזמנתה של אוניברסיטה קתולית . די בעובדה זו לבדה להסביר לכם מדוע בתחילה דיברתי אִתם על מה שאצל פרויד מתקשר לפונקציה של האב . כפי שניתן היה לצפות ממני, לא כבשתי את מילותיי ולא דקדקתי בלשוני למענם . לא ניסיתי להקהות את עמדתו של פרויד כלפי הדת . בכל זאת, אתם יודעים מהי עמדתי בנוגע למה שמכונה ה"אמיתות" הדתיות . 10

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help