sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

עידו זלקוביץ ' 14 שכן עבר לאומי הוא דימוי של הרגע , תובנה בת זמנה , ולעומתו מצבה של האומה מסתמך בעיקר על יסודות דימויי העבר ומוערך לפיהם . לכן מן הראוי להיות קשובים להערתו של פרנסואה בודרייה , אשר העיר על החשיבות שבקיום דיאלוג תמידי בין העבר להווה . שכן לדידו זו הדרך שבה ההיסטוריה תצא מכותלי האוניברסיטאות אל המרחב הציבורי , תפגוש בסקטורים נוספים ולא תהיה מדע לשם ידע בלבד , אלא מדע המגיב לדרישות העולם ונענה לאתגריו , בין שהן באות מהמדינה וממוסדותיה או מהשוק הפרטי . זו למעשה 7 היסטוריה יישומית היאגישה המתארת היסטוריה יישומית . היסטוריה המעצבת זהות . במסגרת של עיצוב זהות , הדת היא המשאב הזמין ביותר בשל היותה מאגר טבעי של סמלים ואמונות הטבועים בזיכרון הקולקטיבי של העם — מניה וביה כאשר אנו דנים בתפקידו הפוליטי של האסלאם , שכן ניתן לראות באסלאם גם אידיאל אוטופי אשר מסמל מבחינה היסטורית עבר מפואר אשר חי בדמיון ההמון . גם אם הדיון יורד לרמת הפרט , אין זהות אישית שאיננה היסטורית . הרי זהות מוטבעת מטבעה בתוך שדה של ערכים חברתיים , נורמות 8 הזהות הפלסטינית התפתחההתנהגות וסמלים קולקטיביים . בנסיבות מיוחדות . ההיסטוריה של הזהות הלאומית הפלסטינית היא דוגמה אחת לריבוי של נרטיבים היסטוריים , כשבהקשר הפלסטיני השלכותיהן הן בעלות משקל רב . הסיבה לכך אינה רק ההתחרות בנרטיב הציוני , אלא העובדה שקיימות סתירות פנימיות 9 רבות בתוך השיח הפלסטיני עצמו . הזהות הפלסטינית , כמו זהויות לאומיות ערביות מקבילות , היא תוצר של אידיאולוגיות רבות . במבט לאחור ניתן לראות שאת התפתחותה ליוו השפעות אידיאולוגיות מזרח תיכוניות דומיננטיות כגון הלאומיות הערבית , פאן – אסלאמיזם ועלייתו של האסלאם

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help