sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | שבילים לחינוך מבוסס מקום עתיד התוכניות הייחודיות בשנת 2015 הוחלט במינהל עובדי הוראה לראות במִגוון התוכניות שנפתחו ב - 20 השנים שלפני כן פורום של קהילות הלומדות זו מזו ומקיימות אינטראקציה קרובה 3 מטרת הפורום הייתה לחזק את התוכניות ולאפשר למשרד עם משרד החינוך . החינוך ללמוד מהן על כלל המערכת . הפעילות החדשה כללה כמה נושאים : א . פורום למידה לכלל התוכניות הייחודיות – הפורום מתכנס זה ארבע שנים ברציפות, ומקיים כחמישה מפגשים בשנה . ב . הפקת חומרי שיווק ותדמית – סרטון, פוסטר וקטלוג שהוכנו בפורום הלמידה הוצגו בפני אלפי מפקחים ומנהלים, והם אמורים לשרת גם רשויות ורשתות חינוך . ג . מינוי בעל תפקיד אחראי במשרד החינוך . ד . ב - 2018 הוקמה ועדה בראשות ציפי קוריצקי, הממונה על תוכניות ייחודיות 4 הוועדה הגדירה אמות מידה לתוכניות ומורים עולים במינהל עובדי הוראה . ייחודיות : לתוכנית יש בסיס רעיוני ( "צבע" ) אשר ייחודי לה . לתוכנית יש סדירויות למידה מוּבְנות . לתוכנית יש מסגרות ומבנים ארגוניים תומכים מיוחדים ( תהליכי הדרכה, ליווי וחניכה ) המשולבים בפרקטיקה של ההוראה . התוכנית פונה לאוכלוסיות יעד ייחודיות, כלומר לפלחי אוכלוסייה השונים מאלה שבדרך כלל פונים להוראה ומשתלבים במערכת החינוך . התוכנית מקצה משאבים ייחודיים . התוכנית מכשירה חונכים ומלווים לקליטת הבוגרים במערכת . התוכנית מקיימת תהליכי הערכה ומשוב להפקת לקחים ולשיפור איכויותיה . בתוכנית קיימות לכידות וקוהרנטיות בין כל חלקיה . כמו כן הוצעו אפשרויות לפעולות שמומלץ לפתח בתוכניות הקיימות והחדשות : מיצוב התוכנית באופן שיסייע לפתח שייכות ומחויבות של הלומדים בה . הדבר יסייע לפתח מוניטין של התוכנית ו"גאוות יחידה" של הלומדים בה . 3 את הפורום הובילו תחילה ד"ר אורנה שץ אופנהיימר וד"ר אסתי פיירסטיין, ובהמשך עשתה זאת ציפי קוריצקי . מנחי הפורום היו נח גרינפלד וד"ר שרה זילברשטרום, כולם אנשי צוות במינהל עובדי הוראה במשרד החינוך . 4 בוועדה השתתפו ד"ר דליה עמנואל, ד"ר רמה קלויר, אסתי הלפרין, ד"ר יותם טרון, ורד גורפינקל שמיר ורותי זוסמן .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help