sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | פדגוגיה נרטיבית : מסיפורים אישיים לזהויות מקצועיות בסיפור האישי של המטפלת, התפיסה שהמציאות הטיפולית היא הבניה משותפת של המטפלת והמטופלת, שקיפות ורפלקטיביות . לטענתה, ארבעת מושגי המפתח האלה יסייעו ללומדים, הן בהיותם מטפלים הן בהיותם חוקרים, להכיר את תפקידם ואת התנהלותם באינטראקציה הטיפולית ויקנו להם כלים להפצת הידע הזה בקרב עמיתיהם וקוראיהם . בפרק השמיני דניאלה אריאלי מתארת יישום של מחקר נרטיבי בתחום החינוך לסיעוד . באמצעות דגם שפיתחה, הסטודנטים מבנים תכנים מקצועיים - מעשיים השזורים במיומנויות חקר אקדמיות הנדרשות במקצוע הסיעוד . בפרק התשיעי גיסי שריג מציגה את התרומה הפוטנציאלית של העבודה עם זיכרונות ילדות על פי גישתו של אלפרד אדלר למתכשרות להוראה . גישה זו רואה בזיכרונות הילדות כלי לבניית הערך העצמי, להעצמת המסוגלות העצמית, לגילוי הכוחות הסמויים מן העין ולגיוס האומץ לממש אותם לתועלת הכלל . בפרק העשירי עינב שגב סוקרת את התפתחות מושג האמפתיה בעבודה סוציאלית ובחינוך לעבודה סוציאלית, ומתארת מפגש הנחיה קבוצתי ברוח הפדגוגיה הנרטיבית . המפגש עסק באמפתיה והתקיים מייד לאחר סיום גל הסלמה במצב הביטחוני . במקרה זה סייעה הפדגוגיה הנרטיבית בשילוב בין התכנים המקצועיים הכלליים בעבודה סוציאלית לבין השאיפה לגעת בתכנים הקשורים במציאות החיים בצילו של מתח ביטחוני . בפרק האחד - עשר סמדר בן - אשר וניצה רסקין בוחנות אירועים יוצאי דופן בסיפור החיים האישי והמקצועי של סטודנטיות המתכשרות למקצוע הייעוץ החינוכי . הן טוענות שזיהוי גרעיני השינוי המצוי כבר בסיפור חייהן של הסטודנטיות, תורם להתפתחותן האישית והמקצועית בפרופסיה הייעוצית . השער הרביעי פדגוגיה נרטיבית בהכשרת מנהלים, מנהיגים ומנחי קבוצות חושף את כוחה של הפדגוגיה הנרטיבית בתחומי הניהול, המנהיגות וההנחיה . הפרקים בשער זה מדגישים את תרומתה של הפדגוגיה הנרטיבית להעצמת אנשי המקצוע שמצופה מהם להשפיע על אנשים, להצמיח אותם ולפעול לשינוי חברתי . בפרק השנים - עשר תמר זילבר מציגה פרטיקות של הוראה נרטיבית לתלמידי מנהל עסקים ומבחינה בין שני ממדים של ההוראה - ממד התוכן ( מה מלמדים ) וממד הצורה ( איך מלמדים ) . היבטים אלו מודגמים בתיאור קורס העוסק בסיפורים של ארגונים המעוגנים בתאוריות של פעולה חברתית, ומדגישים את כוחו של הסיפור בפעולה חברתית בארגון ובהקשרים רחבים - מרמת הפרט ועד רמת החברה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help