sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | פדגוגיה נרטיבית : מסיפורים אישיים לזהויות מקצועיות היא חלק ממכלול הזהויות של האדם, ושתהליך הבנייתן של הזהות האישית והזהות המקצועית הוא אתגר מרכזי בהקשר של הכשרה במקצועות האנוש . כל הכותבות מחזיקות בדעה שהזהויות הללו מורכבות, פרשניות, משתנות ומתפתחות, וכי הפעולה הנרטיבית, החושפת דילמות, אתגרים, רגשות ותובנות, מסייעת בהבנייתן . למרות המשותף לנו, כל אחת מהכותבות מביאה מפרי ניסיונה האישי והמקצועי ומציגה דגם עבודה משלה, הנבנה מתוך צורכי ההכשרה, מתוך צורכי הסטודנטים ומתוך תפיסתה המקצועית . לכל אחת מהכותבות פרשנות אישית של הפדגוגיה הנרטיבית, והיא מתרגמת עקרונות אחרים של הפדגוגיה הזו למעשים ולפעולות ייחודיים . הספר הזה מבקש להציג מגוון דגמים ולחשוף את ההרהורים שפיתחו הכותבות על אודות פדגוגיה נרטיבית . נוסף על כך, הספר פותח צוהר לגישות שונות של פדגוגיה נרטיבית המעוגנות בתאוריות מגוונות ובהיבטים פדגוגיים - דידקטיים המזינים את תחומי הדעת שהכותבות פועלות בהם . הספר עשוי להעשיר את הקהילות המקצועיות העוסקות בהכשרה למקצועות האנוש ; הוא לעוסקים בהכשרה מקצועית, בעיקר במקצועות אלה, לאנשי מקצוע ותיקים, לסטודנטים, ובעיקר לנשות חינוך ולאנשי חינוך המבקשים ללמוד על פדגוגיות חדשניות להוראה וללמידה . מבנה הספר בשער הראשון היבטים תאורטיים של הפדגוגיה הנרטיבית שני פרקים ובהם מוצגת התשתית התאורטית של הפדגוגיה הנרטיבית . הפרק הראשון, של נורית דביר, מתאר ארבעה ממאפייניה המרכזיים של הפדגוגיה הנרטיבית ומציג את משמעויותיה בהכשרות מקצועיות בכמה תחומים . בפרק השני גבריאלה ספקטור - מרזל מצביעה על מגבלותיה של "רפלקציה מכוונת - פרקטיקה" בהכשרה מקצועית במקצועות האנוש, ומציעה מודל פרקטי ליישום רפלקציה על סיפור חיים בהכשרה למקצועות אלה . שלושת השערים הבאים מתארים את התפיסות ואת הפרקטיקות של פדגוגיה נרטיבית בהכשרות למקצועות האנוש השונים הלכה למעשה : השער השני עוסק בהכשרת מורים, השער השלישי בהכשרת מטפלים והשער הרביעי – בהכשרת מנהלים ומנחי קבוצות . סדר הפרקים בכל שער אקראי בדרך כלל, אלא אם כן נמצא קשר מיוחד בין כמה פרקים והם סודרו זה אחר זה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help