sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | פדגוגיה נרטיבית : מסיפורים אישיים לזהויות מקצועיות של הנחיית עמיתים . יצרנו קבוצות הדרכה ללמידה בחברותא . ראינו כי טוב . תלמידינו נעשו בהדרגה לעמיתים וחילצו אותנו מן הבדידות במגדל השן . כולנו לימדנו והדרכנו, הופענו בכנסים והשפענו, וכמו עץ על קרקע פורייה התרבו השורשים, הענפים והפירות . כך התגבשה הדידקטיקה המוצגת בספר הזה, למעננו ולמען מי שאני רואה בהם הדור השלישי להוראה איכותנית ולמחקר איכותני בארץ . זהו נרטיב שאפשר לספר . אולם, כרגיל בנרטיבים, הסיפור איננו האמת לאמיתה, ולכל סיפור יש גם כמה גרסאות . שום חוקר איננו אי בודד, וגם לי ולבני דורי התברר שאיש מאיתנו לא המציא את הגלגל, שכן תמיד - אפילו בפסיכולוגיה - היו לצד מודל המדע השליט ( וכמה מצחיק שקראו לו "מדע נורמלי" ! ) גם מסורות נרטיביות שקידשו את הסובייקטיביות ואת שלמות האדם בהקשר הטבעי והמציאותי של חייו . הספר הזה הוא בעיניי השלב ההתפתחותי הבא . עורכים מחקר נרטיבי, מלמדים איך לערוך מחקר כזה, ועכשיו גם כותבים על שיטות ההוראה הנרטיביות . איך לימדו כותבות המאמרים בספר זה את עצמן ואת תלמידיהן להורות בעזרת נרטיבים, לערוך מחקר נרטיבי בתחומי החינוך, העבודה הסוציאלית, הפסיכולוגיה, הסיעוד, הנחיית הקבוצות והמנהיגות ? מה הם הכוחות הסמויים מהעין שאפשר להעלות מעלה, ומהו הגשר בין מחקר לחינוך ולטיפול ? כל המגוון הזה נפרש לפני קוראי הספר הזה כענפי עץ עבות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help