sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | אוריינות חשיבת עתיד : תוכניות לימודים רב - ממדיות | חוה וידרגור זמן, אסטרטגיות הוראה, תהליכי חשיבה ותוצרים . כל פרק מסתיים בתרחיש עתידי שכתבו תלמידים ש"שיגרו" את עצמם לעתיד ודמיינו כיצד ייראו החיים בהקשר של הנושא הנדון . השער השני מדגים את השימוש במודל הרב - ממדי לעדכון נושאים ויחידות הוראה בתוכניות הלימודים במקצועות הליבה . הוא מציע דרכים שונות לשילוב ההיבט האישי, ההיבט הגלובלי והיבט הזמן במקצועות בסיס בליווי הצעות להתאמות על פי יכולות וצרכים מיוחדים . הפרק השלישי הפותח את השער הזה, מתמקד במדעים ובטכנולוגיה ומדגים הוראה של נושא הגנטיקה בבית הספר העל - יסודי בדרכים חדשניות המבוססות על המודל . הפרק הרביעי דן בהוראת מתמטיקה לתלמידי בית ספר יסודי ומתמקד באחוזים דרך העיסוק בנושא הצרכנות . הפרק החמישי מציג את התאוריה בנושא מפות חשיבה ומדגים באמצעותן הוראת אנגלית כשפה זרה . הפרק השישי מרחיב על תאוריית ששת כובעי החשיבה ומציע תהליך של שלושה שלבים להוראת מדעי החברה בבית הספר היסודי בנושא יישובים קהילתיים . השער השלישי עוסק בשלושה מקצועות שאינם ליבתיים : מנהיגות, מוזיקה וכישורי חיים . הוא מדגים שימוש במודל הרב - ממדי לקידום למידה תוך שילובם בין מקצועות הליבה או כמקצועות עצמאיים . הפרק השביעי בוחן את הוראת נושא המנהיגוּת ומנהיגים במקרא ומציג את הפן התאורטי והיישומי של פתרון בעיות יצירתי . הפרק השמיני משתמש במודל להוראת מוזיקה לתלמידי תיכון באמצעות שירי ה"ביטלס" . הפרק התשיעי מדגים כיצד מלמדים תלמידים בכיתה א' לחשוב על עצמם, לא רק בעבר או בהווה, אלא גם בעתיד, בעוד חמש שנים . השער הרביעי עוסק בבידול ובעיצוב של יחידות הוראה בין - תחומיות המבוססות על המודל הרב - ממדי, בליווי הצעות ורעיונות לשילוב אסטרטגיות חשיבה ולשיפור כישורים לשוניים . הפרק העשירי עוסק בלמידה מבוססת תופעה ומדגים יחידת לימוד בנושא אנרגיה תוך התמקדות בתופעה ובחינת סוגיות הקשורות אליה דרך למידה מבוססת פרויקטים ולמידה באמצעות פתרון בעיות . כך מתאפשרות לתלמידים התבוננות רחבה והבנה רחבה של אפשרויות התפתחות בעתיד . הפרק האחד - עשר עוסק בהוראת נושא ירושלים לתלמידי בית ספר יסודי, שנקראים לפתור בעיות ברוח אופייה העל - תחומי של העיר . הפרק השנים - עשר מציג למידה מעורבת בשילוב טכנולוגיה או ליתר דיוק, את שיטת הכיתה ההפוכה, ויש בו התייחסות להיבטים תאורטיים ומעשיים . יחידת הוראה זו מדגימה את נושא

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help