sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 מהחוקרים החשובים ביותר של המיסטיקה המוסלמית באירופה, ובעיקר של הסוּפיות הפרסית . את ההתוודעות לפילוסופיה זו באירופה אפשר לזקוף במידה רבה לזכות מפעל תרגומיו המפואר ממיטב הכתבים של המיסטיקה המוסלמית לצרפתית ; בנוסף היה גם מתרגמו הראשון של היידגר לצרפתית ( 1937 ) , ופיתח פילוסופיה פנומנולוגית של הדמיון בעקבות הקוסמולוגיה הסוּפית . קורבאן לימד כל חייו בצרפת ובטהרן, והיה בין האורחים הקבועים במפגשי ״ארנוס״, חוג שהוקם בשווייץ במחצית הראשונה של המאה ה - 20 כדי לשמש מקום מפגש ולימוד משותף עבור אינטלקטואלים מתחומים שונים, עם דגש על הפריה בין מחשבת המערב ומחשבת המזרח . בתקופת ״תור הזהב״ של מפגשי ״ארנוס״, קורבאן וק״ג יונג נחשבו לדוברים העיקריים . את עיקר הגותו ניסח קורבאן ופיתח במסגרת המפגשים השנתיים הללו ( בהם השתתף בשנים 1949 - 1977 ) . מירצ׳ה אליאדה, גרשם שלום, הילמן ורבים אחרים - היו בין המשתתפים הקבועים . חיבור זה מבוסס על הרצאה שהילמן נשא בפני חברי חוג ״ארנוס״, שהכירו היטב את קורבאן ואת עולם המושגים שייחד את חשיבתו, ובעיקר את המושג imaginal שהגה לצורך תרגומיו . מקורו של מושג זה הוא במונח הערבי ״עַאלַם אל – מִתַ׳אל״ ( عَالَم المِثال ) שבתרגום חופשי מתייחס ל״עולם הדמיון״, ״עולם הדימויים״ . במיסטיקה המוסלמית עולם זה הוא העולם שבו רואי הנסתרות פוגשים בדמויות ובישויות מעולמות אחרים ומתנסים בחזיונות, ומסורת הסיפורים החזיוניים מבוססת על תיאור המסעות בעולם זה . זהו עולם ביניים, ״בין שמים וארץ״, שבו מתקיים הקשר בין האדם לאלוהות . ה ו א מ ו פ י ע בד מ י ון , א ך הו א מ מ ש י . מעמדו של הדמיון בו הוא כשל איבר תפיסה . כך כותב קורבאן על הצורך במושג חדש זה :

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help