sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רוני קליין מתעב אותו בגלל הגיאו – פילוסופיה שהוא מכיל, אשר מגיע אלינו, דרך היידגר, מהחשכה הנוכחית ( וכנראה ללא תקנה ) של אוניברסליות הנאורות . למרות הכול, אם ה"צרפתים" רגישים אליה יותר מאחרים, זה מהסיבה שמזמן, דרך רמבו, מלרמה, פלובר, פרוסט, בטאיי, ארטו, בקט - דרך מה שהם קוראים לו "כתיבה" - הם מעידים שתכלית הספרות ( בין השאר ) אינה אלא לחשוף, לייצג במילים, את מה שחסר בכל ייצוג, מה שנשכח ממנו . [ . . . ] זה הדבר ש"פילוסופים" בצרפת, ובמקומות אחרים, כמובן, שמעו, דבר אשר ביקש לכתוב את עצמו בטקסטים של היידגר . כך קרה שהאקזיסטנציאליזם, הפנומנולוגיה והמרקסיזם פינו את מקומם למחשבה אקזיסטנציאלית – אונטולוגית, "נודדת" בה במידה שהיא חסרת – מקום, מפרקת בה במידה שהיא פרדוקסלית . אין אני מנסה "להסביר" כאן מדוע צרפת היא שלקחה על עצמה מחשבה של "העבר – תמיד – עבר" . במידה ש"הסבר" הינו מותר ואפשרי, ניתן לנחש שהוא אינו ללא קשר עם היסטוריה ( שהיא יותר מהיסטוריה ) "פוליטית" שנחתמה על ידי עריפת ראשו של מלך . 2 ליוטר מקשר כאן במפתיע בין הספרות הצרפתית של המאות ה – 19 וה – ,20 שהטביעה את חותמה ב"כתיבה" מיוחדת במינה, לבין האירוע המהפכני של עריפת ראש המלך . ההיסטוריה והספרות 3 ליוטר זהיר בניסוח שלו, שכן, הצרפתית "הובילו" לפרשת היידגר . כאמור, קשה לקבוע כאן עובדות נחרצות . אנו עוסקים כאן בקשר ֹ 2 . 17 - 16 . Lyotard, Heidegger et " les juifs", Paris : Galilée , 1988, p . כל התרגומים בספר נעשו על ידי המחבר אלא אם צוין אחרת . 3 . מדובר בפרשה שפרצה בעקבות פרסום ספרו של ויקטור פריאס היידגר והנאציזם ב – 1987 בצרפת . ספר זה הראה את מעורבותו העמוקה של הפילוסוף הגרמני במשטר הנאצי ועורר סערה בחוגי הפילוסופים בצרפת, שכן רבים מההוגים הצרפתים ראו את עצמם כתלמידיו או כממשיכיו של היידגר .

דעת : מרכז לימודי יהדות ורוח

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help