sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

על שמרנות ועל נטייה להתמיד במה שהיה . אדרבה, במרחבים ארגוניים רבים הרצון לחדש, להמציא ולשנות קיים, ולא מעט משאבים מושקעים בתהליכים כאלה ; עם זה התבוננות מעמיקה על רבים מהם מצביעה לעיתים קרובות על חזרתיות : “המצאות של היום” – שבשיח הציבורי מוצגות כסוג של מענה חדש ומבטיח – בעצם כבר נוסו בעבר ונגנזו, ולעיתים אף הוכרזו בארץ ובעולם ככישלון צורב . אי-נחת מקצועי מלווה אותי שנים אחדות . כשלחוויה זו החל להתלוות ייאוש, הרגשתי שאני חייבת לעצור ולהפנות את האנרגיה לפסים של בנייה . לצד אלה ניתן למצוא ביטוי לרצון לחדש בבחירת הנושא שעוסקים בו . כך למשל בתחום החינוך מתמקדים בשנים האחרונות בנושאים כגון דיאלוג הורים - מורים, שותפות תלמידים, פרסונליזציה של החינוך, אלימות, תלמידים בעלי צרכים מיוחדים או הכלה ; במרחב העסקי ניתן למצוא נושאים כגון השתתפות, מוטיבציה, חדשנות, ניהול זמן ומנהיגות . ואכן, כל התנסות וכל פיתוח של נושא חדש מלווים בהרגשה כי “הנה מצאנו את המפתח לשינוי” וכי “טיפול” נכון וראוי בו ייצור את השינוי המיוחל – חברה טובה יותר, תרבות ארגונית מכבדת, דיאלוג בונה, רווחיות וכדומה . ואכן, מהניסיון עולה שכל תהליך תרם תרומה נקודתית, אבל לא עשה את השינוי הגדול המצופה . במילים אחרות, שיפור בהיבט אחד לא השפיע דיו על התמונה הרחבה, לא יצר תרבות ארגונית וחוויה הוליסטית אחרת, לא יצר את המקפצה של הארגונים החינוכיים והעסקיים אל עבר המאה ה- 21 . 14 היסודות הסמויים מן העין

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help