sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

התנהג כרומאי” . ציווי זה מניח כי בכל אדם טמון טווח רחב מאוד של התנהגויות, כלים ומיומנויות, וכי ברוב המקרים אנו יודעים ( גם אם לא במודע ) לברור את זו המתאימה למרחב העכשווי שלנו או ללמוד דרך התנהלות חדשה . ממרחבי חיים אחרים אבל מוכרים לרובנו אני מבקשת להביא שתי דוגמאות פשוטות לסוגיות אלה . כשהייתי לראשונה בלונדון תהיתי לעצמי מה יש בעיר הזאת שבזכותו תייר שזה עתה נחת בה עומד בתור לאוטובוס כאילו היה אנגלי מלידה ? ומה יש בלונדון המשמר תרבות זו גם כשכמעט כבר אין אנגלים בעיר ; והדוגמה השנייה מלווה אותי מאז עבודתי במערכת החינוך . בבית הספר שניהלתי עבדה מורה בעלת יכולות של החלילן מהמלין . כל כיתה שקיבלה לחנך נהפכה בתוך זמן קצר לכיתה שנעים להיכנס אליה, בעלת תרבות של למידה, כיתה שגם המורים המקצועיים ביקשו ללמד בה . יכולת זו באה לידי ביטוי גם כשקיבלה את הכיתות המאתגרות ביותר בבית הספר . הייתי סקרנית להבין את התופעה, להבין מה היא עושה ואיזה מרחב ואווירה היא יוצרת שמאפשרים את השינוי הזה . עם השנים, כיועצת ארגונית, זכיתי ללוות ארגונים עסקיים, לעבוד ולנהל עמותה ( המכון הדמוקרטי – חברה וחינוך א ) , ללוות עמותות חברתיות אחרות, קהילות, מוסדות חינוך, אגפים במשרד החינוך ורשויות מקומיות, לחקור מרחבי חדשנות באירופה, ואף לתכנן, להקים וללוות כמה מרכזים כאלה בארץ . העבודה עם מגוון הארגונים סיפקה לי נקודת מבט רחבה וסייעה לי לזקק את תובנותיי : להבין מה יצר את השינוי אצל בעלי במקום העבודה החדש, מה יש בתרבות האנגלית ומה סוד קסמה של המורה . בספר זה אפרוש לפניכם את התובנות האלה : את המרכיבים התשתיתיים שכאשר הם נמצאים בארגונים הם מאפשרים לא . נשים הפועלים בהם – א בזמנו הוא נקרא “המכון לחינוך דמוקרטי” . רבע להתחלה 11

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help