sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

קבוצתית רעילה . אנחנו מסוגלים למדוד את השפעותיה על השורה התחתונה ( תרבות חזקה מגדילה את ההכנסות נטו ב ‑ 765 אחוזים במשך עשור, וזאת על פי מחקר של הרווארד על יותר ממאתיים חברות ) . ובכל זאת, דרכי הפעולה הפנימיות של תרבות כזו נותרות עלומות . כולנו רוצים לטפח תרבות חזקה בארגונים שלנו, בקהילות שלנו ובמשפחותינו . כולנו יודעים שזה עובד . אנחנו פשוט לא יודעים איך בדיוק זה עובד . הסיבה לכך יכולה להיות נעוצה בדרך שבה אנו חושבים על תרבות . אנו נוטים לחשוב עליה כעל תכונה קבוצתית, כמו די ‑ אן ‑ איי . תרבויות חזקות ומבוססות כמו גוגל, דיסני והקומנדו הימי נראות מאוד ייחודיות ומיוחדות, והתחושה היא שמדובר בתופעה שאיכשהו נקבעה מראש, מלמעלה . על פי דרך החשיבה הזו, תרבות דומה לרכוש שחולק לפי הגורל . קבוצות מסוימות בורכו בתרבות חזקה - אחרות לא . ספר זה נוקט גישה שונה . ביליתי את ארבע השנים האחרונות בביקורים ובמחקר בקרב שמונה הקבוצות המצליחות ביותר בעולם, בהן יחידות מיוחדות של הצבא, בתי ספר מצטיינים בשכונות מצוקה, נבחרת כדורסל * מקצועית, אולפן קולנוע, להקה קומית, כנופיית גנבי תכשיטים ועוד . מצאתי שהתרבויות הספציפיות שלהן נוצרות הודות למערך ייחודי של מיומנויות . מיומנויות אלה, המתבססות על יכולתו של המוח החברתי שלנו ליצור אינטראקציות זהות לאלו שבהן השתמשו ילדי הגן כשבנו את מגדלי הספגטי, הן אלה שעומדות בבסיס השלד לספר זה . המיומנות הראשונה - יצירת ביטחון - בוחנת כיצד איתותים של קשר מייצרים חיבורים של שייכות וזהות . המיומנות השנייה - שיתוף בפגיעוּת - מסבירה כיצד נכונות אישית לחשוף חולשות ולהפגין פגיעוּת מאפשרת לקבוצה כולה לפתח הרגלים של סיכון הדדי, ולבנות בסיס של שיתוף פעולה שנשען על אמון הדדי . המיומנות השלישית - גיבוש המטרה * בבחירת הקבוצות השתמשתי במאפיינים הבאים : ( 1 ) הביצועים שלהן מציבים אותן באחוזון העליון במגזר שלהן במשך עשור לפחות ( כשזה אפשרי ) ; ( 2 ) הן הצליחו לרשום הצלחות גם כאשר כוח האדם שלהן אינו קבוע ונוהג להשתנות ; ( 3 ) התרבות שלהן זכתה להערכה מצד מומחים במגזר שלהן ובכלל . כדי להימנע מבחירת מוטית, בחנתי גם תרבויות שלא הצליחו להפגין הצלחה רבה ( ראו עמוד 47 לדוגמה ) . 12  הצופן הקבוצתי

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help