sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

רעיונות ושאלו שאלות מעמיקות וידעניות . הם העלו כמה אפשרויות ואז התעמקו ברעיונות המבטיחים ביותר . זה היה מקצועי, הגיוני ואינטליגנטי . התהליך הסתיים בהחלטה לבחור אסטרטגיה מסוימת . בשלב זה, הם חילקו משימות והחלו בתהליך הבנייה . ילדי הגן נקטו גישה שונה . הם לא תכננו . הם לא ניתחו ולא חלקו ניסיון עבר . הם לא שאלו שאלות, לא העלו אפשרויות ולא התעמקו ברעיונות . למעשה, הם בקושי דיברו זה עם זה . הם עמדו קרוב מאוד זה לזה . האינטראקציות ביניהם לא היו מאורגנות והתקשורת לא זרמה . הם לקחו חומרים זה מזה בחטף והחלו לבנות, ללא כל תוכנית או אסטרטגיה מוקדמת . כשדיברו, היו אלה התפרצויות קצרות : "כאן ! לא, כאן ! " את כל השיטה שלהם אפשר לתאר כניסיון לעשות בו ‑ זמנית כל מיני דברים . אם הייתם צריכים להמר אילו קבוצות יזכו, הבחירה לא היתה אמורה להיות קשה . הייתם מהמרים בוודאי על הסטודנטים למִנהל, כי יש להם אינטליגנציה, מיומנויות וניסיון, וביכולתם לבצע עבודה טובה יותר . זו הדרך שבה אנו חושבים בדרך כלל על ביצוע קבוצתי . אנחנו מניחים שאנשים מיומנים יכולים לחבור זה לזה ולהפיק ביצוע מיומן, בדיוק כפי שאנו מניחים ששתיים ועוד שתיים ייתנו את התוצאה - ארבע . אם כך הימרתם, ההימור היה מוטעה . בעשרות ניסיונות, ילדי הגן בנו מבנים שהגיעו לגובה ממוצע של 66 סנטימטרים, ואילו הסטודנטים למִנהל הצליחו לבנות מבנים שגובהם הממוצע היה נמוך ב ‑ 25 * סנטימטרים . קשה לעכל את התוצאה הזו, מכיוון שהיא נראית כמו אשליה או שגיאה אופטית . אנחנו רואים סטודנטים חכמים ומנוסים לניהול, וקשה לנו לדמיין שבעבודה משותפת הם ישיגו תוצאות גרועות . אנחנו רואים ילדי גן לא מתוחכמים ולא מנוסים, וקשה לנו לדמיין שבעבודה משותפת הם יפיקו תוצאות מוצלחות . אבל האשליה הזו, כמו כל אשליה אחרת, מתרחשת מפני שהאינסטינקטים שלנו מכוונים אותנו להתמקד בפרטים * קבוצות של ילדי גן הביסו גם קבוצות של עורכי דין ( שבנו מגדלים בגובה ממוצע של 38 סנטימטרים ) וכן קבוצות של מנכ"לים ( 56 סנטימטרים ) . 10  הצופן הקבוצתי

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help