sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ולא הפסקתי לחשוב מה אפשר ללמוד ממנו על מנהיגות וניהול . אני שמח לומר שסוף ‑ סוף, הודות לספר הזה, קיבלתי תשובות . "המאמן" מלמד שמנהל מצוין חייב להיות מאמן מצוין . הרי ככל שמגיעים גבוה יותר, ההצלחה תלויה ביכולת להפוך אנשים אחרים למצליחים, ומעצם הגדרת תפקידם, זה מה שמאמנים עושים . בעשר השנים האחרונות זכיתי ללמד את קורס הליבה בנושא עבודת צוות ומנהיגות בבית הספר לעסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה . הקורס הזה מבוסס על מחקר רציני, ומפתיע אותי עד כמה ביל הבין את הנושאים האלה עוד לפני שעמדו לרשותנו הראיות המחקריות . בשנות השמונים הוא גילם במעשיו תיאוריות שפותחו עשרות שנים לאחר מכן ( ושהאישוש המחקרי להן התקבל מאוחר עוד יותר ) . מדהים אותי גם כמה מהתובנות של ביל על ניהול אנשים ועל אימון צוותים וקבוצות עדיין לא נחקרו בצורה שיטתית . ביל הקדים את זמנו . הלקחים שהפיק מניסיונו מתאימים היטב לזמננו - לעולם של עבודה משותפת, שבו גורלן של קריירות ושל חברות תלוי בטיבן של מערכות יחסים . אבל אני סבור שהלקחים האלה אינם תקפים רק לנסיבות מסוימות : הגישה של ביל לאימון רלוונטית לכל תקופה . היעזרות במאמנים הפכה לאופנתית . בעבר רק לספורטאים ולאמני במה היו מאמנים, אבל כיום מנהיגים בחברות מעסיקים מאמני ניהול, ועובדים לומדים ממאמנים איך לדבר אל הקהל שלהם . אך מאמנים מקצועיים המועסקים כדי לשפר מיומנויות מסוימות רואים בדרך כלל רק חלק קטן מהרגעים שבהם יכול המאומן להפיק תועלת ממשוב ומהדרכה . לכן כולנו צריכים לשמש כמאמנים של העובדים שלנו, של עמיתינו לעבודה, ולפעמים אפילו של הבוסים שלנו . למדתי מניסיוני שאימון יכול להיות חשוב לקריירות של יחידים ולתפקודם של צוותים אפילו יותר מחונכות על ידי מנטור מנוסה . בזמן שמנטורים משמיעים דברי חוכמה, מאמנים מוכנים להפשיל שרוולים והם לא מפחדים ללכלך את הידיים . הם לא רק מאמינים בפוטנציאל שלנו, אלא נכנסים בעצמם לזירת הקרב כדי לעזור לנו לממש את הפוטנציאל הטמון בנו . הם מציבים מולנו מראה כדי לאפשר לנו לראות דברים שאנחנו עיוורים להם, ודורשים מאיתנו לעבוד על נקודות כאובות . הם לוקחים על עצמם את האחריות לגרום לנו להשתפר בלי לקחת קרדיט על הקדמה  11

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help