sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 מחקר מדיניות 155 | תעמולה דיגיטלית והאיום על הבחירות פרטיות, הוגנות וטוהר הבחירות וגם מניעת בזבוז של משאבי ציבור . חלק מהבעיה נובע מכך שטכניקות שבמקורן נועדו למכירת מוצרים ושירותים במרחב הדיגיטלי, משמשות כיום כדי להשפיע על אמונות, דעות והבחירות הדמוקרטיות . לכן כשמדובר בתהליכי פרסום ושכנוע שנוגעים להליך הדמוקרטי ולא לשוק המסחרי, יש ליצור מסגרת אסדרתית חדשה שתגן על הערכים העומדים בבסיסן של הבחירות הדמוקרטיות . לנוכח האיום של תעמולת הבחירות הדיגיטלית על ערכי הבחירות הדמוקרטיות בישראל, אנחנו מציעים חמש רפורמות : ( א ) לנסח בחוק דרכי התעמולה סעיף מטרה בהיר ולשלב בתוכו גם את ההגנה על הזכות לפרטיות ; ( ב ) לקבוע בחוק את עקרון השקיפות של תעמולת בחירות ובו את החובה של מפרסמיה להזדהות ולסמנה כתעמולת בחירות . הסדר זה יחול בכל סוגי תעמולת הבחירות, לרבות במרחב הדיגיטלי וברשתות החברתיות, על פרסומים הן של מועמדים ומפלגות והן של גופים חוץ-מפלגתיים ; ( ג ) להגביל בחוק את השימוש במידע אישי לצורכי תעמולת בחירות . בפרט מוצע ( 1 ) להגביל את השימוש בפנקס הבוחרים ובמאגרי מידע אחרים וכן להגביל את העיבוד של מידע אישי רגיש ; ( 2 ) לאסור על הפרעה לבחירות ועל דיכוי הצבעה באמצעים דיגיטליים ; ( 3 ) לאסור על מעשי שחיתות ואיום על טוהר הבחירות באמצעים דיגיטליים ; ( 4 ) לחייב לשלב עיצוב לפרטיות ולעשות תסקירי השפעה על פרטיות בעיבוד מידע לצורך התמודדות בבחירות ; ו ( 5 ) להסמיך את יושב ראש ועדת הבחירות לתת צווי מניעה גם על עבירות שנוגעות לדיוור ישיר ולניהול מאגרי מידע . ( ד ) להסמיך את יושב ראש ועדת הבחירות לתת צווי מניעה נגד תעמולת בחירות שמפרה חוקים שאינם מנויים בחוק דרכי התעמולה . היתר זה ישמש במקרים חריגים בלבד שפוגעים פגיעה של ממש בטוהר הבחירות . ( ה ) לאסדר באופן מקיף יותר את אבטחת המידע הנאסף ומחוזק בידי המתמודדים בבחירות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help