sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 תקציר 2 . ה מ ל צ ו ת ק ה י ל ת י ו ת ל מ נ ה ל י ה מ ו ס ד ו ת א . פ יתוח ער וצ י ה ז נה א י כו ת י ים ל י שיבו ת ת יכ ו נ יות כיום חסרים בתי ספר יסודיים ותלמודי תורה שיזינו את הישיבות התיכוניות . יש לייצר ערוצי קשר עם תלמודי תורה ולדאוג שיכינו את תלמידיהם היטב למערכת לימודים שכוללת לימודי חול ולימודי קודש ברמה גבוהה . הכנה זו נחוצה כדי שבוגרי המסגרות התיכוניות יוכלו להגיע להישגים גבוהים הן בלימודיהם התורניים הן בלימודיהם העיוניים הכלליים . מנהלי ישיבות תיכוניות צריכים לפנות ביוזמתם לתלמודי תורה שיכולים לשמש מוסדות מזינים שמהם יגיעו תלמידים מתאימים שיהיו אוכלוסייה פוטנציאלית ללימודים בישיבות תיכוניות . על משרד החינוך לסייע למנהלים של ישיבות תיכוניות בצעד זה . ב . לג יטימצ יה ותדמי ת החסם התדמיתי הוא חסם מהותי המונע את חיזוקן של הישיבות התיכוניות, אך נראה שמידת היכולת להשפיע עליו באמצעות מדיניות סדורה היא מוגבלת ומצומצמת . לכן יש להגדיר יעדים חינוכיים וחברתיים מדידים, מתוך הבנה של הצרכים והמאפיינים של הקהילה והתחשבות בהם . כדי לזכות במידה מסוימת של אהדה והכרה במסגרות אלו בקרב הקהילות החרדיות חייבים להתקיים בהן לימודי קודש ברמה גבוהה . קשרים ישירים עם מוסדות לימוד יסודיים לבנים ( כמוזכר לעיל ) יכולים לסייע בהתקבלות מוסדות אלו בקרב מנהיגים של קהילות חרדיות . יש לשווק מסגרות אלו גם באמצעי התקשורת הפתוחים ( יחסית ) של הציבור החרדי, כגון ברשתות חברתיות ובאינטרנט, ולהציג בהם סיפורי הצלחה של בוגרי ישיבות תיכוניות חרדיות . מסגרות לנוער שוליים מסמך מדיניות זה נועד לייצר פלטפורמות כוללניות וייחודיות לגיבוש פתרונות חדשניים בתחום מסגרות החינוך החלופיות לנוער החרדי . פתרונות אלו נועדו לענות על הכשלים שזוהו ותוארו ומבוססים על מיפוי הצרכים והמאפיינים של כלל המסגרות והאוכלוסיות הנידונות במסמך זה . כמה מההמלצות וההצעות שיתוארו הן פתרונות ארגוניים ומבניים הנוגעים למערכות השלטון, לסמכויותיהן ולמבנה היחסים ביניהן ( רמת המקרו ) , וכמה הן פתרונות חינוכיים הנוגעים

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help