sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 תקציר המחקר ממפה ומאפיין מסגרות חינוך חלופיות לנוער חרדי שאינו לומד בישיבות קטנות : ישיבות תיכוניות עיוניות לחרדים ; בתי ספר מקצועיים-טכנולוגיים ; פנימיות וכפרי נוער לנערים בסיכון . הוא נסמך על מחקר איכותני פרשני ועל מידע כמותני משני : על סמך 38 ראיונות עומק אישיים ושימוש בנתונים קיימים גובשו המלצות לחיזוקן ולשיפורן של מסגרות החינוך החלופיות לנערים חרדים . הואיל ורבים מן התלמידים במסגרות החלופיות באים משולי החברה החרדית מוקדש מקום לתיאור מאפייני הנשירה ממסגרות חינוך תורניות, שכמה מהם ייחודיים לחברה החרדית וכמה מהם אוניברסליים . אחד הכשלים החשובים שזוהו הוא קיומן של שתי מערכות הכשרה מקצועיות מקבילות לנוער בכלל, ולנוער חרדי בפרט . כפילות זו מקשה לאגם משאבים ולקדם הכשרה מקצועית מיטבית שמותאמת מבחינה תרבותית לצעירים אלו . ה מ ל צ ו ת ההמלצות עוסקות הן בהיבטים ארגוניים ומבניים הן בהיבטים פדגוגיים וקהילתיים הנוגעים לחשיבות שהחברה החרדית מייחסת ללימודי קודש לבנים בגיל בית הספר התיכון . בשל השונות של האוכלוסיות ושל מסגרות החינוך החלופיות הנידונות במחקר זה חולקו ההמלצות לשני חלקים . החלק הראשון יתמקד בישיבות התיכוניות העיוניות והחלק השני יתמקד במסגרות שנועדו לנוער שוליים . ישיבות חרדיות תיכוניות בחינת החסמים והקשיים מלמדת כי הניסיון לבסס ולחזק את הישיבות הללו הוא אתגר גדול הן לקהילה החרדית עצמה הן לרשויות המדינה — בפרט למחוז החרדי במשרד החינוך, הממונה על התקצוב והפיקוח שלהן . להלן סדרה של המלצות שיישומן צפוי להגדיל את מספר התלמידים במוסדות אלו, לשפר את איכות הלימודים בהם ולטייב את המענה החינוכי-חברתי שהן מספקות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help