sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דוח מחקר המועמדים עוברים ריאיון, הבוחן, בין השאר, את מחויבותם לתוכנית, מכיוון שנשירת מתמחים יכולה להשפיע לרעה על הקשר עם המעסיקים . בריאיון נערך גם תיאום ציפיות, ומטרתו לאתר את הסטודנטים שיפיקו ערך מהתוכנית . לאחר הריאיון הסטודנטים מציינים מעסיקים רלוונטיים שירצו להתמחות אצלם, ושולחים להם את קורות חייהם דרך רכזי התוכנית . המעסיקים מזמנים את הסטודנטים לריאיון, ואם יש התאמה בין המועמד למעסיק הסטודנט יתחיל את ההתמחות בארגון או בחברה . מסקר שביעות הרצון של עמותת אלומה עולה כי שיעור נשירת סטודנטים מהתוכנית זניח למדי — 80 סטודנטים מתוך כ- 3,000 שהצטרפו לתוכנית בתקופת המחקר פרשו ממנה או שהופסקה השתתפותם . הסיבה לנשירה יכולה להיות חוסר שביעות רצון, חוסר התאמה למעסיק או למקום ההתמחות, או צורך כלכלי לעבוד בתשלום . מעסיקים מעטים בלבד ( 10 ) הפסיקו את ההתמחות בגין חוסר התאמה של הסטודנטים, ועוד פחות מעסיקים ( 9 ) החליטו לאחר הראיונות שאין להם צורך במתמחה ולכן לא גייסו סטודנטים . המעסיקים המשתתפים בתוכנית אינם מחויבים לגייס מתמחים שאינם מתאימים לצורכי החברה או הארגון . נוסף על כך, כאמור, הארגון או החברה אינם משלמים שכר למתמחים, ואין להם עלויות העסקה נלוות מעבר למתן שעות חניכה . המעסיקים נחשפים לכוח אדם צעיר ויכולים להעסיק את המתמחה בסוף ההתמחות, הם מקבלים תוצרים רלוונטיים להם, ומאפשרים לחונכים לרכוש מיומנויות הדרכה וניהול . מהסקר של עמותת אלומה עולה כי רוב מוחלט של המעסיקים מרוצים מהתוכנית, ימליצו על התוכנית לעמיתיהם וימשיכו לקבל מתמחים בשנים הבאות . 2 2 ניתוח מורחב של ממצאי הסקר מוצג להלן בפרק 5 .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help