sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

היקף תעסוקתם של גברים ונשים כאחד . עם זאת, נמצאה השפעה גדולה יותר על נשים . בשישה תחומי לימוד עיקריים ( מדעי המחשב, הנדסה ואדריכלות, מדעי הרוח, מדעי החברה, מינהל עסקים וכלכלה ) היה מספר בוגרי תוכנית ההתמחויות שסיימו את התואר לפני 2018 גדול מספיק כדי לבחון את השפעת התוכנית לפי תחום הלימודים . נמצא כי בכל אחד מתחומי הלימוד האלה השפעתה של התוכנית על השכר השנתי של כלל הבוגרים היא חיובית ומובהקת . עם זאת, נמצאו פערים גדולים במידת ההשפעה בין התחומים השונים ובין גברים לנשים . ההשפעה החזקה ביותר נרשמה במדעי הרוח, תחום שבו בוגרי התוכנית נהנים מהכנסה שנתית הגבוהה ב- % 23 מזו של בוגרי מדעי הרוח שלא השתתפו בתוכנית . ההשפעה החלשה ביותר נרשמה במדעי החברה — % 5 . 5 . במדעי החברה ובמדעי המחשב לא נמצאה השפעה חיובית על שכרם של הגברים . בכל תחומי הלימוד שנבדקו נמצא כי להשתתפות בתוכנית הייתה השפעה חיובית על שיעור תעסוקת הבוגרים, אך במדעי הרוח התוצאה חלשה ואינה מובהקת סטטיסטית . לעומת זאת, בכלכלה, במדעי המחשב ובמינהל עסקים, ההשתתפות בתוכנית מגדילה את היקף תעסוקתם של הבוגרים ביותר מ- % 4 . בארבעה תחומי לימוד ( מדעי המחשב, מינהל עסקים, כלכלה ומדעי החברה ) , אִ פשר מספר בוגרי תוכנית ההתמחויות שסיימו את התואר ( לפני 2018 ) לבחון את השפעת התוכנית לפי תחום הלימודים גם בחלוקה מגדרית . בכל התחומים שנבדקו נמצא כי להשתתפות בתוכנית הייתה השפעה חיובית ומובהקת על שכרן השנתי של הנשים הבוגרות . השפעה זו נעה בין % 1 . 5 במדעי החברה ל- % 4 . 23 במדעי המחשב . עוד ניכר כי ברוב התחומים ההשפעה על שכר הנשים חזקה יותר בהשוואה לגברים . אצל הגברים בוגרי התוכנית התמונה מורכבת יותר — בכלכלה ובמינהל עסקים הייתה לתוכנית השפעה חיובית ומובהקת על שכרם השנתי של הבוגרים, במדעי החברה נמצאה השפעה חלשה, לא מובהקת ושלילית ( % 5 . 2 - ) , ובמדעי המחשב נמצא מקדם שלילי ומובהק ( % 4 . 5 - ) . הסבר אפשרי לכך הוא שבמדעי המחשב השתתפות הגברים בתוכנית מתואמת כנראה עם חוסר יכולתם להתקבל למשרות סטודנט בתחום . בהקשר הזה יש לציין כי הן במדעי המחשב הן במדעי החברה הייתה להשתתפות בתוכנית השפעה חיובית ומובהקת על תעסוקת הגברים . דוח מחקר 8

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help