sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 מחקר מדיניות 157 | השלטון המקומי בישראל נותנים אמון ברשות המקומית שהם מתגוררים בה, לעומת % 33 הנותנים אמון בממשלה, % 29 בכנסת ו- % 16 במפלגות . המחקר מצביע גם על חולשות מבניות של השלטון המקומי בישראל, והעיקרית שבהן היא עוצמה רבה מדי של ראש הרשות אל מול חולשה של מועצת הרשות . מעמדם של חברי המועצה בישראל – ובפרט חברי האופוזיציה – נמוך מאוד : ברוב מוחלט של המדינות המפותחות חברי המועצה זוכים לתגמול כספי, ולעיתים אף לשכר מלא, ואילו בישראל חבר מועצה עובד בהתנדבות, ובדרך כלל אינו מתוקצב במשאבים שיכולים לסייע לו בעבודתו . נוסף על כך, לחברי המועצה יש מעט מאוד כלים יעילים לפיקוח ובקרה על עבודת הרשות . החולשה של הפיקוח והבקרה על הרשות המקומית באה לידי ביטוי מובהק גם בחולשת מעמדם של מבקרי הרשויות המקומיות . נוסף על כך המחקר מצביע על בעיות מבניות הקיימות בשלטון המקומי, בהן : שיטת המיסוי המקומי ( ארנונה ) הגורמת עיוותים, שהחמור שבהם הוא פגיעה בהיצע הדירות למגורים בישראל ; אי- שוויון בין הרשויות ופגיעה של שיטת הארנונה ברשויות החלשות בשל התיעדוף לארנונה מאזורי תעשייה ומסחר ; חוסר שקיפות בכמה מהרשויות המקומיות ; ייצוג נמוך מאוד של נשים במועצת העיר ובראשות המועצה בהשוואה למדינות המפותחות ; מחסור בכוח אדם איכותי ברשויות אחדות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help