sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 מלחמות מבית ומחוץ 2 ככל שהתבררו ממדי הכישלון , נעשוהכישלון הצבאי והמדיני . בקונגרס ניסיונות להגביל את מרחב הפעולה של הנשיא ולהרחיב את מידת ההשפעה של הקונגרס . ניסיונות אלו הגיעו לשיא עם השלמת החקיקה של חוק סמכויות המלחמה בנובמבר 1973 . מאז נחקק החוק השתמשו נשיאי ארצות הברית עשרות פעמים באמצעים צבאיים מחוץ לגבולות ארצות הברית מבלי שקיבלו אישור מהקונגרס . בפעולות אלו הופיעו מאפיינים שלא נצפו לפני מלחמת וייטנאם : כמעט כל הפעולות היו קצרות מועד , היעדים היו מוגבלים , הכוחות היו בעיקר כוחות אוויר ומספר הנפגעים היה נמוך . עצם חקיקת חוק סמכויות המלחמה , הדיונים שקדמו לחקיקתו , הסיקור התקשורתי ודעת הקהל שנוצרה בכל פעם שהשתמשו באמצעים צבאיים מחוץ לגבולות ארצות הברית , העלו לכאורה את רמת הרגישות והריסון בקרב הממשל והקונגרס לעומת התקופה שקדמה לקבלת החוק , ויצרו מצב חדש . מאז תום מלחמת וייטנאם וחקיקת חוק סמכויות המלחמה היה קלינטון הנשיא הדמוקרט הראשון שכיהן שתי תקופות כהונה . במהלך שנות כהונתו הופעלו כוחות צבא מחוץ לגבולות ארצות הברית במקרים רבים יותר מבכל תקופת ממשל אחרת . יתר על כן , כאשר הסתיימה המעורבות הצבאית של ארצות הברית בווייטנאם ונחקק חוק סמכויות המלחמה , כיהן נשיא רפובליקני , ולדמוקרטים היה רוב בשני בתי הקונגרס . ברוב שנות כהונתו של קלינטון היה המצב הפוך . קלינטון גם הצהיר על כך שבכוונתו להתחשב יותר בסמכויות הקונגרס , בעיקר בתחום סמכויות המלחמה . הוא הוסיף שכוונתו להתמקד בסוגיות פנימיות ולהימנע ככל האפשר משיגור 2 . " ] מלחמת [ וייטנאם ", כתב ארתור שלזינגר בהקדמה לספרו של ויליאם גולדשמידט , " שיגרה דור שלם בחזרה לחוקה , לדיוני ועידת החוקה ולמאמרי הפדרליסט , על מנת להעריך מחדש את המשמעות של סמכויות המלחמה ] . . . [ ", ראו : William Goldsmith, The Growth of Presidential Power, New York : Chelsea House, 1974, p . xvii

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help