sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מין ומגדר בפסלי הזוגות של ג'אקומטי העוסקות במשולש יחסים בין ג'אקומטי, אמו ואהובתו . הוא מסכם את כל שלוש הקבוצות הקודמות, הן מבחינת הפתרונות הצורניים והן מבחינת היחסים בין בני הזוג והפתרונות הנפשיים שאליהם מגיע ג'אקומטי . הפסל השני קשור למות אביו וליחסים בין השניים, והוא סוגר את מסע החיפושים בן עשר השנים, הן מבחינת סגנונית והן מבחינה נפשית, ומחזיר את ג'אקומטי למודל . שלוש מתוך ארבע הקבוצות הנ"ל קשורות לתפיסות סוריאליסטיות ולפסיכואנליזה, כאשר ג'אקומטי הסוריאליסט השתמש באופן מודע במושגים וברעיונות הלקוחים מתורתו של פרויד . תיאוריה זו כבר הייתה ידועה עוד ערב מלחמת העולם הראשונה, אך לא הייתה לה השפעה על שלושת הזרמים העיקריים ששלטו אז באמנות - קוביזם, פוטוריזם וקונסטרוקטיביזם . האמנים של זרמים אלה התעניינו יותר באובייקט, בצורה שבה האדם קולט אותו ובדרך שבה ניתן להגיע אל האובייקט המוחלט . הם האמינו שהחיפוש אחר המוחלט או הטרנסצנדנטי מתחיל בעולם התופעות, עולם שיש לבחון כל הזמן מחדש . לחפצים הוענקה אותה דרגת חשיבות שהוענקה לדמות האדם, והדבר התבטא גם בנושאי הציור והפיסול ערב מלחמת העולם הראשונה . למרות שבפסלי ג'אקומטי בעשור זה עדיין קיימת השפעה חזקה של הזרמים שנוצרו ערב מלחמת העולם הראשונה ( במיוחד קוביזם וקונסטרוקטיביזם ) , היא נטמעה בתוך דפוסי חשיבה חדשים, שנבעו מהשינוי באקלים התרבותי לאחר מלחמת העולם הראשונה - הן עקב המלחמה ותוצאותיה הישירות והן בעקבות עליית קרנה של התיאוריה הפסיכואנליטית . בסוריאליזם ( בדומה למה שהיה ברומנטיקה או באקספרסיוניזם הגרמני ) הקשר בין האדם והעולם שמחוצה לו והחיפוש אחר הטבע הטרנסצנדנטי התחילו בעולמו הפנימי של האדם . אמנם עולם החפצים לא איבד את חשיבותו בעיני האמנים הסוריאליסטים - להפך, האובייקט הסוריאליסטי תפס מקום חשוב ביצירתם, אך הדגש עבר אל האדם ואל יחסו אל האובייקט,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help