sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 רות מרקוס הקבוצה השלישית ( פרק 3 ) מתאפיינת במסגור "סיטואציות" בין המינים . בתוך חללים מוגדרים ג'אקומטי בנה מעין סצנות קטנות של מצבים רגשיים בין המינים, הנוצרים בעזרת גורם נוסף : או הצופה ההופך לחלק פעיל ביצירה, או דמות שלישית המצטרפת לזוג ומשפיעה על יחסם זה לזה - הילד או המוות . קבוצה זו מבטאת שלב נוסף בתפיסת האובייקט של ג'אקומטי ובהתמודדותו בנתק שבין המציאות החזותית לבין המציאות האמנותית . מצד אחד, הוא הפך את המציאות האמנותית ליחידה אוטונומית על ידי הגדרת החלל שסבב אותה בעזרת כלובים או משטחים . מצד אחר, כדי לשבור את החיץ, הוא שילב בפסל חלקים נעים עם אפשרות להזיזם, כדי שיפתו ויגרו את הצופה להפעילם ולהפוך לחלק פעיל ביצירה . כך גם יצר אפשרות של תנועה ממשית, בניגוד ליצירות קודמות שחיקו תנועה באופן אשלייתי . "היה מרכיב שלישי במציאות שהיה חשוב לי : התנועה . למרות כל מאמציי היה אז בלתי אפשרי מבחינתי לסבול פסל שיוצר אשליה של תנועה, רגל מתקדמת, זרוע מורמת, ראש מסתכל הצידה . יכולתי אלא ליצור רק תנועה אמיתית וממשית . גם רציתי ליצור תחושה שניתן ליזום 7 אם קודם האובייקט נתפס על פי המעורבות הרגשית את התנועה" . שיצר בצופה, הפעם נדרשת גם מעורבות פיזית אקטיבית, ולכן הצופה הופך להיות חיוני במרכיב היצירה : לא רק שהוא מפעיל את האובייקט ועל ידי כך מבין את מהותו, אלא שיחסיו עם האובייקט עוזרים לו להבין את הסיטואציה . הקבוצה הרביעית ( פרקים ,4 5 ) עוסקת בג'אקומטי וביחסיו עם הוריו . בקבוצה זו בולטים שני פסלים : הארמון ב – 4 לפנות בוקר וידיים אוחזות בריק ( או האובייקט הלא – נראה ) . הראשון, שהוא קונסטרוקציה, מהווה אסמבלאז' המורכב מקבוצה של "סיטואציות" 7 . 21 . Giacometti, "Letter to Pierre Matisse", p

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help