sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 מין ומגדר בפסלי הזוגות של ג'אקומטי הקבוצה הראשונה ( פרק 1 ) מתאפיינת בעיקר בערבוב של סימנים מיניים . קבוצת פסלים זו נוצרה בשלב שבו החל ג'אקומטי להתלבט עם בעיית הראייה של האובייקט - כיצד לקלוט אותו ולתרגם בחומר את מה שנראה לעין . מכיוון שחש כי אינו יכול לתפוס את הפרטים, הוא התמקד בעיקר בהבנת המבנה ; לשם כך גייס לעזרתו את הפרימיטיביזם והקוביזם . מבחינת היחסים בין שני בני הזוג, הקבוצה מאופיינת בתחילה בניכור ובחוסר קשר פיזי ורגשי בין בני הזוג . הם עומדים זה לצד זה כשני גושים, ללא התייחסות זה לזו, לא במגע גופני ולא בקשר עין . ניכור דומה קיים גם בין הפסל ובין הצופה . בהמשך נוצר קשר כלשהו בין בני הזוג, אך הוא נוצר בגלל פירוק הדמויות וחיבורם מחדש, כאשר חלקי הגוף של הזוגות הולכים ומתערבבים זה בזו, עד כי קשה להפרידם ולזהותם . הקבוצה השנייה ( פרק 2 ) מתאפיינת באלימות בין המינים . בשלב זה נוצר גם קשר רגשי בין בני הזוג - במיוחד קשר מיני, בדרך כלל אלים, וזאת בהשפעת הרעיונות של חברי הקבוצה הסוריאליסטית . בפרק זה הרחבתי את דבריי על הפסל אישה שחוטה, המגלם את דימוי האישה המסרסת בעלת הוואגינה המשוננת בדמות נקבת גמל שלמה ( המנטיס המתפללת ) , שהיה כה מרכזי בסוריאליזם . בשלב זה הבין ג'אקומטי שהמבנה החיצוני בלבד אינו מספיק ואף אינו חיוני להבנת מהות האובייקט . מכיוון שרצה להבין גם את המבנה הפנימי של האובייקט וגם את מקומו בחלל, הוא פתח את הגוש והפך את החומר לשקוף, כשלד בחלל : " [ . . . ] אבל עדיין היה חסר לי מה שחשתי 5 כךביחס למכלול, מבניות, גם צד חד שראיתי, מעין שלד בחלל" . 6 נוצרו הפסלים השקופים הראשונים שלו, שהיו פסלים קוויים . 5 . 19 . Ibid . , p 6 . על פסלים שקופים ופיסול קווי ראו : רות מרקוס, פיסול בקו ובחלל ( תל אביב : קו אדום אמנות, הקיבוץ המאוחד, 2003 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help