sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 רות מרקוס מתוך משבר זה החל מסע חיפושים שנמשך כעשר שנים שבהן חיפש פתרון אמנותי לאותה בעיה . את התייחסותו לשאלת העברת המציאות החיצונית אל המדיום האמנותי ניתן לחלק על פי המרכיבים הבאים : א . הפרספציה - קליטת האובייקט כפי שהוא נתפס בעין, או כפי שכתב במכתב לבעל הגלריה פייר מאטיס . בתחילה כתב : "מכיוון שרציתי בכל זאת לעשות את מה שראיתי", ואחר כך שינה מעט : "מכיוון שרציתי בכל זאת להמחיש משהו ממה 1 כנראה מתוך הבנה שלא יוכל להמחיש את כל מה שראיתי", שראה . ב . הקונספציה - הצורה שאותה מקבל האובייקט בעיני רוחו של האמן, כשהוא מושפע מידע מוקדם, ממצבו הנפשי, מתחושותיו 2 ומהמרחק הפיזי והמנטלי בינו ובין האובייקט . ג . הביצוע - תהליך יצירת הצורה, כאשר האובייקט נקלט בעין החיצונית ועובר דרך העין הפנימית אל ידו של האמן היוצר בחומר . תהליך זה יוצר למעשה חיץ בין האובייקט לבין התוצאה, כי אין קשר ישיר בין מה שהעין רואה לבין המוצר האמנותי . יתר על כן, הביצוע הוא תהליך שבו בוחר האמן אפשרות אחת מתוך אפשרויות הביצוע הרבות שעומדות בפניו . בריאיון עם 1 . Alberto Giacometti , " Letter to Pierre Matisse", in Alberto Giacometti, Cat . ( New York : Museum of Modern Art , 1965 ) , p . 19 ; D . Sylvester, "The residue of a vision", in Alberto Giacometti, Cat . ( London : The Tate Gallery, 1965 ) ( . ראו את תרגום המכתב בנספח ג' לספר זה . 2 . דיון בבעיית המרחק ראו במאמר של ז'אן פול סארטר, "הציורים של ג'אקומטי", בתוך ארבעה מאמרים ( ישראל : טעמים, הקיבוץ המאוחד וספרית הפועלים, 1984 ) , עמ' 31 - 47 . למרות שמו, המאמר עוסק גם בפסלים . יש לציין שג'אקומטי משתמש במילה "אובייקט" במשמעויות שונות, הן כעצם ( חפץ או אדם ) , הן כמושא והן כיצירה הפיסולית ( במיוחד בשלב הסוריאליסטי ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help