sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 העיבוד הספרותי מהו ? 2 ועל עבודותיו של אוריאל אופק נסמך על עבודותיו של אדיר כהן 3 כמו כן, נעזרנו בעבודתה על התפתחות ספרות הילדים העברית . התיאורטית – מתודולוגית של זהר שביט, הבוחנת את ספרות הילדים כתופעה תרבותית במסגרת התיאוריה של הרב – מערכת ומנסחת 4 עקרונות יסוד לפואטיקה של ספרות זו . ההצדקה לעיון בעיבודים כתופעה המצויה בתחומי הספרות 5 בגלל הקִרבה הגדולה נובעת מן התיאוריה של הרב – מערכת . בין תהליכי תרגום ותהליכי עיבוד, הן הבין – לשוניים והן הפנים – לשוניים, התעורר צורך לצרף לבסיס התיאורטי של המחקר גם את הישגי התיאוריה של התרגום ושל מחקר התרגום שנעשו בתחום 6 עבודותיו תורת הספרות, ובייחוד מאמריו של רומאן יאקובסון, 8 7 ומאמרו של אימריך דנש בנושא העיבוד המצמצם . של גדעון טורי כמו כן, נעזרנו במחקרים כוללים יותר בתורת הספרות, בעיקר 9 ובמחקרים הנוגעים למעמדו במה שקשור לתיאוריה של הסיפורת, 10 ולניתוחו של הטקסט העממי . חלק נרחב מן המחקר הנוגע לתיאור העיבוד הספרותי בעזרת מושגי המטפורה והמטונימיה מתבסס על עבודותיהם של רומאן 2 . למשל כהן, ,1985 1988 . 3 . בעיקר אופק, ,1983 1988 . 4 . 1986 Shavit, Toury , 1995 ; Sheffi , 1992 ; Even Zohar , 1990 . 5 ; איתמר אבן – זהר, ,1974 1978 ; גדעון טורי, ,1974 1977 . 6 . יאקובסון, 1986 . 7 . טורי, ,1977 8891א ; 1995 Toury, 8 . דנש, 1979 . 9 . 1983 Scoles and Kellog, 1983 ; Booth, ; אריסטו, 1977 ; רמון – קינן, 1989 . 10 . 1965 , Jones , 1930 ; Claude Levi Stauss ; בטלהיים, 1980 ; דן בן – עמוס, 5791א, 5791ב ; קלוד לוי שטראוס, ,1973 1975 ; נוי, ,1976 1977 ; שנהר, 2891א .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help