sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:62

גיליון ,88 שבט תשפ“א, פברואר 622021 וישראל נחשב להישג חדש וקונסטרוקטיבי – תוצאת המשא ומתן שהביא להסכם ויוליך להסכם מלא באזור . כשהתחילו המחסומים הפסיכולוגיים להתנפץ ולרדת לרמה ההגיונית, התקרבו הגישות והגענו להסכם המתגשם בדרך לשלום כולל . רב-אלוף איתן, יקירי . זמן הביקורקצר, אך יש לכם הזדמנות לראות את מצרים העתיקה והחדשה . אני מברך שתיהנו במצרים ומקווה שניפגש על דרך השלום, הזכות והצדק . ( בדאווי מסר מתנה לאיתן ואמר : ) זהו אקדח תוצרת המפעליםהמצריים – לא מגיש את זה כתשורת מלחמה, אלא, והייתי צריךלהוסיף זאת, שמתנה זו תישאר בקופסה ולא תצא ממנה ! ״ דברי התשובה של רב-אלוף איתן, רמטכ״ל צה״ל : “אני יכול לחסוך הרבה מילים ולומר שאני מסכים לכל מילה שאמר הרמטכ״ל בדאווי . באנו הנה אחרי 31 שנים של מלחמות . שני העמים שלנו הבינו שהגיע הזמן להפנות את המאמץ, הזמן והכישרונות לדרך אחרת, ולא לדרך המלחמות . לפני שלושים שנה נחתמו הסכמי שביתת הנשק ( והינה ) נחתם הסכם שלום . אנו מאמינים שזו הדרך, ושנוכל ללכת בה . כל אחד יתרום יותר ויבין את הצד השני, וכך נוכל להגיע למטרה . עובדה שכבר . . . עשינו חשבונות של יבולי כותנה ודברים אחרים . זה מראה איזה מרחב של שיתוף פעולה אפשרי בין שני העמים . ( איתן מסר לבדאווי מתנה ואמר : ) אני שמח להגיש לגנרל בדאווי מתנה שתסמל המעבר מהשלב של מלחמה לדרך השלום ! זוהי חרב עתיקה בת 3,000 שנים, וזהו ענף זית חדש המסמל את המצב שבו אנו נמצאים – מצב של שלום ! ״ הרהורי שלום ומציאות עד כאן לגבי אותה ארוחת ערב מיוחדת . לסיום, אנסה לגייס את מיטב זיכרוני לתיאור מספר סיפור אישי / רב-אלוף רפול בארץ הפרעונים . . . נקודות נוספות הכרוכות באירוע, שככל הידוע לי היה ביקור ראשון ואחרון של רמטכ״ל ישראלי במצרים . 1 . הייתה זו נסיעתי הראשונה לארץ גושן . בעקבותיה באו רבות נוספות, כששימשתי, בנוסף על תפקידי כרע״ן 60 , כקמ״נו של דב שיאון , לעיצוב הנספח הצבאי של הסכם השלום ; וכחבר בצוות של האלוף אברשה לחיצת יד אמיצה ! ככל הנראה הכאיבה למצרי – באדיבות ארכיון צה״ל בטקס ובמסדר הכבוד הרשמי – באדיבות ארכיון צה״ל

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help