sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 ישי מבורך אחרת, שאלה שאני נשאלתי באותו אירוע, היא רדיקלית בהרבה ; שמעתי אותה כבוקעת מהממד החמור של הקיום : כיצד זה עומד לו הספר כוכב הגאולה , שתוכו רצוף אהבה ואמונה באדם, בעולם ובאלוהים, מבלי שאנו, כקוראים נאמנים לו, נקיים כלפיו איזו מחווה שתקרא אל תוכו את האלימות ואת הייאוש החסרים בו ? זו מחווה שרק בהתקיימה ישנה האפשרות לשאת, בעולם הפצוע והמרוסק שלאחר שתי המלחמות, את מילותיו הגדושות עד להתפקע של רוזנצווייג . ואכן, בעוזבי את אדמת גרמניה, בטיסתי חזרה לביתי, השבתי אל לבי שהשאלה שנשאלתי בפרנקפורט אינה ממענת עצמה אך ורק לעיסוקי היקר לי בדבריו של פרנץ רוזנצווייג ; היא מפנה אותי לשוב ולהתבונן אל תוך השיח הדתי – תיאולוגי - אל התורה שממנה תוצאות חיי - ולבחון אם עליי להעמיד אף אותו לסוג כזה של מחווה ; מחווה שאכנה אותה כאן "תיאולוגיה של הַחְסָרָה" . ב . בשתי תורות שלו כותב רבי נחמן מברסלב על הטיפוס של ה"תלמיד 2 שד יהודי זה מלמד את מה שרבי נחמן מכנה חכם שֵׁד יהודי" . 3 נפולים" - תורה נפולה - ובכך מייצר התנגדות לצדיק "אלפין ולתורתו . כפי שנראה להלן, רבי נחמן מתווה בתורות אלו שתי קטגוריות להופעתו של התיאולוגי - זה של העודפות המאנית "הזכה מבלי פסולת", וזה של השארית הדפרסיבית המתקיימת כ"שגיאה דקה כחוט השערה" : 2 . או בלשון הארמית, "שדין יהודאין" . מקור הכינוי ב זוהר , ג, רנג ע"א . 3 . אלף : לימוד - כמו "אאלפך חכמה" ( איוב לג, לג ) - וגם האות א', שיש לה משמעות מיוחדת בשיח הקבלי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help