sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

22 פרק 14 Y ערכי 091אתו,191עד 2בשורות - Xהדומעב A ערכי 091תאבגיליון אקסל רשמנו . 1המשך דוגמה  מקדם המתאם היא : . הפקודה לחישוב 191עד 2בשורות - B בעמודה במקביל המתאימים רשמנו מעידה על קשר עולה .  r 319 . 0 החיוביתתוצאהוה correl AABB ) 191 : 2 191, : 2 ( מקדם המתאםתכונות . יורדקשר על שלילי וסימן בין שני המשתנים עולהקשר של מקדם המתאם מצביע על חיובי סימן  . + ) 1 ( - ל ) – 1 ( מקדם המתאם מקבל רק ערכים בין  . מצביעים על קשר חזק ( יורד או עולה ) בין המשתנים + ) 1 ( - לאו ) – 1 ( - ערכי מקדם המתאם הקרובים ל  2 ( דהיינו 1או ) – 1 ( קדם המתאם מקבל את הערךמ  אך ורק כאשר הנקודות בדיאגרמת הפיזור נמצאות )  r 1 . בקנה מידה שונהשנמדד באותו משתנה למעשה מדובר כש, כלומר,כולן על קו ישר אחד ( פירוט בהמשך ) . בלתי מתואמים אנו אומרים שהמשתנים הם 0הוא Xל - Y מקדם המתאם ביןבמצב שבו  כאשר דיאגרמת הפיזור,סך המכפלות השליליות . למשלמקזז את זה קורה כאשר סך המכפלות החיוביות של הסטיות [ 5בפרקעם זאת,קשר . חוסרמצב שלאכן מצביעה עלדיאגרמה כזו ; פחות או יותר סימטרישהואנראית כמו "ענן" אףעל,0הואבמקרה כזההמתאםמקדםו,פרבולהבו הנקודות בדיאגרמה מפוזרות בצורה טובה סביבשמצבהדגמנו ] חשוב לזכור, אפוא, שמקדם המתאם מודד את עצמת הקשר הקווי . . שאינו קווי ! ) קשר ( קשר טוב בין המשתניםשקיים . חזק נאמר שהקשר  1 - לאו 1 - , ואם הוא קרוב ל חלש אנו אומרים שהקשר הוא 0 - אם המתאם המתקבל קרוב ל השאלה : באופן טבעי עולה ומתי הוא נחשב בינוני ? חזק ? מתי קשר נחשב ? מה נחשב קשר חלש . סוגיה  לות עושאלות שראותלויה מאוד בתחום המחקר הרלוונטי . התשובהו אין תשובה חד משמעית,אלותלשאל  . 151ושוב, עמ'שוב  מתקיים : בהעדר כל ידע נוסף . נזכיר,עתידיבניסוי Y המשתנהרוצים לחזות את הערך של . Y של ערכי המשתנה y הממוצע הוא Y של המשתנההעתידי הניבוי הטוב ביותר עבור ערכו  בניסוי זה ? X נוסףמשתנהנו לדעת את ערכו של שר לשפר את הניבוי אם יש באפשרות : כיצד אפ סוגיה  Y ה של המשתנ ניבוי או חיזוי שתאפשרבין המשתנים פשוטהת קשרנוסח יםחפשמעל בסיס הנתונים  . X המשתנה של כלשהונתון ךערעבור על סמך אחוז האבטלהאפרילאחוז האבטלה בחודש ; גובה מפלס הכנרת ביוני על סמך כמות הגשם שירד בחורף [ , ועוד . ] מרץבחודש

לויתן, תלמה

רביב, אלונה

לוי, סיגל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help