sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

פתיח הסתברותי 10 קושי לזהות אינטואיטיבית מהו כיוון הדחיה המתאים . לא היהשלישיהטיפלנו בשערםבהשבכל המודלים ( איחוד שני הזנבות צדדי - זנב דו ( ערכים נמוכים ) או זנב שמאלי ( ערכים גבוהים ) , זנב ימני מתקבל בכולם . כך גם בשער זה . הללו ) של התפלגות הסטטיסטי על פי כיוון הדחיה : ,מתבססים על סטטיסטי המבחןלהלן מציאת אזור דחיה בר"מ נתונה וחישובי המובהקות : ) % 5בדרך כללת מראש, נקבע (  מובהקותברמתאזור דחיה o ( שהסתברותו תחת המבחןסטטיסטישל ערכימסויםתחוםמלכתחילה קובעים ההחלטהבואשר ) ,  Hאיה 0 . אזור הקבלה נקרא לו התחום המשלים ; אזור הדחיה זהו – שערת האפסלדחות את התהא : התוצאהמובהקות מבוססת עללבדיקת השערותהגישה המקובלת בסטטיסטיקה o תחת ההסתברות, ) Pאיה או Pv מקובלסימון value - P, ( התוצאהמובהקות תוצאה H,לבקתתשתינוציק 0 . שהתקבלה במדגםכמו זו לפחות . P דוחים את השערת האפס אם :  מבחן ברמת מובהקות - ל"רמת האַמון" שלנו במהווה מדדמובהקות התוצאה [ – מובהקות נמוכה מאוד . ת הניסויולאור Hאצות 0 ] . לדחיית השערת האפס ובילהמ – ) P ( ההסתברות – ת המבחןעצמ לחשב את, אפשר גם תחת האלטרנטיבה אם ידועה התפלגות סטטיסטי המבחן : הערה לדחיית השערת האפס במצב שבו האלטרנטיבה נכונה . העצמה . לא ניכנס לנושא קצרה זו בסקירה פשר . אעם עצמה גבוהה ככל הנתונה בר"ממבחן למצוא : המטרה למבחן להשוואת ממוצעים של שתי רקלמעשה נזדקק כאן,הכרנו בשער הקודםשאת כל המבחניםכאןנסקורלא נזכיר אותו כאן בקצרה . על כן,, ) בספר זה למספר כלשהו של אוכלוסיותמליות ( אותו נכליל אוכלוסיות נור להשוואת ממוצעים של שתי אוכלוסיות נורמליות t מבחן . 'מאוכלוסיה בתצפיות n ממוצע מדגם של - Y - , ו'אתצפיות מאוכלוסיה m מדגם של ממוצע - X . ( לא ידועות ) בעלות שונויות שוותתונורמליןהותהאוכלוסיבלתי תלויים ; הנחות : שני המדגמים הם לבדיקת : 0 סטטיסטי המבחן הוא,   XY H 0 XY 1 1 2 T S m n          . תחת , H 0 הדחיה נקבע על פי כיוון האלטרנטיבה . כיווןד"ח .   m n 2 עם t מתפלג לפי Tתוגלפתה 0 - ל [ דוחים על זנב ימני של    XY Tל , - 0 - לועל זנב שמאלי,    XY . ] צדדי - זנב דועל    XY

לויתן, תלמה

רביב, אלונה

לוי, סיגל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help