sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אפנאן מסארוה סרור חוויה זו הייתה נקודת מפנה בעבורי . בעקבותיה הרגשתי והבנתי שבאוניברסיטה סטודנטים פלסטינים אזרחי ישראל הם לרוב שקופים ; הנרטיב ההיסטורי והתרבותי שלהם מודר ואינו זוכה להכרה . ההתעלמות המוסדית מהחוויה הסובייקטיבית שלי כבת הלאום הפלסטיני הביאה אותי להשמיע את קולי כפלסטינית באוניברסיטה . הדרך היחידה שהתאפשרה לי הייתה השתתפות פעילה בשיעורים ובדיונים . עם המעבר ללימודי תואר שני התחלתי לעבוד באוניברסיטה כמתרגלת, תפקיד שהעניק לי כוח וסמכות להשתמש בפרקטיקות חדשות כדי להשמיע את קולי ואת קול הקולקטיב שלי, פלסטינים באקדמיה ישראלית . נעשיתי שקופה פחות . מתרגלת פלסטינית באוניברסיטה העברית במשך שנה שלמה תרגלתי קבוצה תחת השם "שפת אם לא עברית", שהייתה מורכבת ברובה מסטודנטים וסטודנטיות פלסטינים . בבחינה של סוף הקורס הסטודנטים שלימדתי התפזרו באולם הגדול של בית הספר לחינוך לצד עמיתיהם היהודים . שלוש או ארבע משגיחות מבוגרות הסתובבו בין הסטודנטים . כמתרגלת הסברתי לסטודנטים את שאלות המבחן . לסטודנטים מהקבוצה שלי הסברתי בערבית . אחת המשגיחות נעצה בנו עיניים ; נראה שהופתעה מכך שמורה פלסטינית מלמדת במוסד אקדמי . כעבור כמעט שעה, ראיתי שאחת הסטודנטיות שלי יוצאת מהאולם בבכי כשהמבחן בידה . היא סיפרה בקול צרוד ומושפל : "המשגיחה לא הסכימה לתת לי הארכת זמן אף על פי שהצגתי בפניה את אישור האוניברסיטה לכך שמגיעה לי הארכה . היא אמרה לי ‘לערבים לא מגיע ללמוד כאן, כולכם מחבלים ומתאבדים'" . זו הייתה תקופת פיגועי ההתאבדות . חשבתי שהעובדה שבאותו יום היה פיגוע בצומת הגבעה הצרפתית, קרוב לאוניברסיטה, לא נותנת לאותה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help