sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 נשות המסגד סטודנטית פלסטינית באוניברסיטה ישראלית בשנת 1999 התחלתי ללמוד באוניברסיטה העברית . תהליך הלמידה רב-השנים היה רווי בחוויות לימודיות ומגדריות . שנה ראשונה בתואר הראשון, תרגיל ראשון . אני יושבת כמו סטודנטית טובה ומחכה בקוצר רוח שהמתרגלת תקרא בשמי . לרגע חשבתי בלבי, "מעניין מה הציון שאקבל" . כסטודנטית חרוצה, שקדנית ורצינית תמיד הגעתי מוקדם לשיעורים, קראתי את כל החומר הנדרש - בין שהבנתי אותו ובין שלא, וכתבתי במחברת את כל מה שהספקתי להבין מדברי המרצה, שנשמעו לי כמגיעים מעולם אחר . למרות הקושי, מילאתי את כל המטלות שהוטלו עליי כסטודנטית, ולכן חשבתי שאין סיבה שלא אצליח . כשהמתרגלת קראה בשמי רצתי לעברה בצעדי ענק, שלפתי מידה את דף התרגיל והסתכלתי עליו בחטף . החיוך שלי קפא, צעדיי הפכו אטיים וכבדים והשמים השחירו . לא עובר . במשך שיעור שלם עיכלתי את ההפתעה ואת האכזבה . למה ? מה פתאום ? הרי ניתחתי את טקס יום העצמאות לאור חומר הקריאה, כמו שהתבקשתי לעשות, והשתמשתי, כמו שביקשו, בחומר שנלמד בשיעור . ניגשתי אל המתרגלת וביקשתי הסבר . שאלתי אותה מה היה חסר בתרגיל . היא הסבירה שחסרה התייחסות להיבט המלכד של הטקס ולהזדהות שהוא מייצר בין האזרחים . ניסיתי להסביר לה שכפלסטינית אני לא יכולה לראות בטקס העצמאות טקס מלכד, ושהוא לא מאפשר לי לחוש הזדהות עִם עַם ישראל, אלא להפך ; הטקס מחדד את ההבדל הלאומי ביני כפלסטינית לבין הישראלים . המתרגלת התעקשה שהמטלה היא ניתוח תיאורטי . חשתי כלפיה כעס על כך שלא הצליחה להבין שכפלסטינית אין לי אפשרות לראות ביום העצמאות ניצחון - אפילו לא ברמה התיאורטית . רציתי לומר לה את הדברים בפניה, אך שתקתי . יחסי הסמכות הברורים בינינו גרמו לי לבלוע את המילים ולעזוב .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help