sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אפנאן מסארוה סרור מתבגרת מוסלמית שעוברת לעיר מעורבת רחוקה, כדי ללמוד בבית ספר הישגי ותחרותי עם תלמידים ותלמידות מצטיינים מהחברה הערבית מכל המדינה - אתגר לא קל . התקוות העצומות שתלו בי הוריי באו לידי ביטוי במשפט שאמר אבי לכל מי ששאל היכן אני לומדת : "היא תצטיין, אני בטוח ; היא חכמה, היא תביא לנו כבוד" . כל אלה, בשילוב עם האידיאולוגיה המגדרית הסמויה שחוויתי במרחב הבית ספרי בכפר שבו למדתי, העצימו את האתגר ואת הרצון להצליח . מהעמדה שלי היום, כסוציולוגית ביקורתית, כאישה המשתייכת למיעוט לאומי וכאישה בחברה גברית-פטריארכלית, אני יכולה לקרוא את המשמעויות שהענקתי ללימודים בבית הספר ולהבינן . הונעתי מרצון לשבור הנחות מגדריות וחברתיות-תרבותיות, ואולי גם דתיות, על אודות יכולתן של נשים ללמוד, לרכוש ידע ולהצליח . מאמציי כוונו כאמירה לעולם ; אמירה שנשים כפריות- מוסלמיות יכולות להצליח ולהצטיין, בלי קשר למקום שממנו הן באות ולמעמדן המגדרי-חברתי . זו הזדמנות להודות להוריי היקרים, שהיה להם חלק משמעותי בעיצוב המודעות שלי כפמיניסטית ביקורתית . תודה לכם על כך שהצתם בקרבי את אור הלמידה, שתמכתם ודחפתם אותי להגשים את שאיפותיי ורצונותיי . תודה רבה על המאבקים השונים שניהלתם עם החברה הפטריארכלית שבה אנו חיים ונלחמתם כדי להעניק לארבע בנותיכם את הזכות להחליט ולקבוע את גורלן בעצמן . אני מודה לבעלי ענאן, תודה על הדו – שיח האינטלקטואלי ועל הביקורת אשר מאתגרת את מחשבותיי ומעמיקה אותן . לרוח הפמיניסטית הטהורה שלכם יש תרומה רבה לעיצוב התובנות האישיות שלי אשר באו לידי ביטוי בספר זה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help