sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רות נצר מראה כדי שנכיר את עצמנו . בכך הוא ממלא תפקיד חשוב בקידום ההתפתחות של תודעת היחיד ושל התודעה האנושית בכלל . מן המיתוס למדה תורת הנפש על הנפש . חוקר הנפש קרל גוסטב יונג מתייחס ללא – מודע הכלל – אנושי, הקולקטיבי . זוהי שכבת נפש שאִתה באנו לעולם ובה טמונים הפוטנציאלים הארכיטיפיים המולדים של עולם הנפש וכל הדימויים, הסמלים והמיתוסים שקיימים בה מלכתחילה . הארכיטיפים מתגשמים בתוך הסיפור האנושי בכדי להגיע אל 4 סיפורי המיתוסים הם הגשר אל הארכיטיפים של הלא – תודעתנו . מודע הקולקטיבי . באמצעותם הנפש הקולקטיבית, שיונג כינה הנפש האובייקטיבית, מספרת לנו על עצמה . המיתוסים הם המכנה המשותף של האנושות בתרבויות ודורות שונים . כפי שמנסח זאת אריך נוימן ( Neumann ) , תלמידו של יונג : "האדם אינו 'רק אגו' רציונלי בלבד - אלא בכוליות נפשו הוא אינדיבידום הנושא את האנושות כולה כלא – מודע קולקטיבי בתוכו" ( נוימן 2013 : 86 ) . הקולנוע מתאר ומבטא את העולם החווייתי שעדיין אינו מודע לעצמו . ואם מדברים כיום על לא – מודע חברתי, תיאולוגי, ספרותי, אז אפשר לטעון שכעת ישנו גם לא – מודע קולנועי . פירושו שסרטים מתכתבים זה עם זה והמוטיבים הדומים והשונים בהם יוצרים רשת אחת, כעין תשתית של הלא – מודע הקולנועי שאותו אנחנו מנסים להכיר ומתוכו אנו מנסים להבין את עצמנו . הקולנוע מממש את המשאלה לחוויה ברמה הטרום – ורבלית : להיות עם החוויה והדימוי עצמו, וכך מאפשר להתקרב ללא – מודע התמונתי במקורו ולחוויית החיים המועצמת באופן כזה שנוצרת פתיחות לחוויה המלאה של העצמי . בו – בזמן מחבר הקולנוע את המחשבה, הלשון והדיבור עם החוויה החושית והרגשית . שילוב זה משרת את חיבור הניגודים בנפש . 4 . זו המשמעות של האינקרנציה : האלוהי מתגשם בדמות אנושית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help