sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מעגל החיים נתבונן בעין האל העליונה שבשמים כעל מבט המצלמה . במיתולוגיה המצרית מסופר שהעין של האל איתום שלטה עִמו במרכז מצחו, וכן שהאל סת עקר את עינו של הורוס והאל תחות השיב, ריפא וחיבר אותה למקומה . שיקום העין של הורוס, עין הבז הרואה ממרחקים, הוא שיקום הראייה החדה הנכונה והמאמינה, המארגנת ומבינה את העולם . אפשר לראות זאת כמשל לעבודת הצילום כולה . הצילום, כמו המיתוס, הוא היסוד היציב והקיים תמיד של נוכחות וזיכרון, שאליו אנו שבים מתוך מערבולת הזמן החולף . התצלומים האישיים האוטוביוגרפיים מאפשרים לנו למרכז את הזיכרון האישי, לאשר את ודאותו ונוכחותו וליצור באמצעותם את המיתוגרפיה, המיתוס האישי של חיינו . הקולנוע לעומת הצילום הסטטי הוא צילום של תנועה רודפת תנועה כשהוא מנכיח את התהליך, את תנועת הזמן המייצרת סיפור . בתחילה, הסיפור היה המיתוס . "המיתוס הוא שהעיד על האמת [ . . . ] . האם לא היה המיתוס הדבר האמיתי יותר מרגע שהעניק להיסטוריה צליל עמוק ועשיר יותר ? ", אומר חוקר הדתות מירצ'ה אליאדה ( Eliade ) ( אליאדה 2000 : 47 ) . המיתוס נוצר מחלום או מחיזיון – דמיון של יחיד שהופך להיות חלום השבט . כחלום, תחילתו בתמונות – מראות שמתגבשות לסיפור המיתוס במילים . המיתוסים מתגבשים לסיפור הקוסמולוגיה של התרבות, וכך, בשפתו של אליאדה, הם מכוננים מתוך הכאוס את הסדר, המשמעות והמבנה החברתיים . אני סבורה שהמיתוס ממלא עבור החברה והתודעה הקולקטיבית את תפקידו של האגו עבור היחיד : הוא מוצא את הקשרים, מגשר ומתווך בין האדם לבין כוחות הטבע, כוחות הנפש וכוחות האלים, כשהסיפור המיתי הוא הרקמה האורגת הכל יחד . הקולנוע, שבמובנים מסוימים ממלא את תפקיד המיתוס בימינו, משיב את המיתוס האנושי אל מקורו בתמונות חזותיות כמו בחלום . כמו המיתוסים, האגדות והספרות, כיום הקולנוע מציב עבורנו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help