sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 רות נצר מרחבי המקום והזמן שהצילום מרמז עליהם, שהרי הצילום הוא רק הרף רגע מהאינסופי . הצילום אומר - הנה זה כאן, עכשיו . הנני . והוא מתגעגע במוחשיותו, מתעתע במוחשיותו הלא ניתנת לנגיעה . התצלום מייצג דבר מה שכבר אינו בידיי . הוא אובייקט מעברי ביני לבין המציאות . הוא פטה מורגנה שמקרינה מציאות של מקום – זמן אחר, ריאליה שהיא רוח רפאים שקמה לתחייה . הוא מתדמה לדבר עצמו . אבל לעתים הוא נחווה כדבר עצמו . התצלום נושא בתוכו ריבוי מבטים שכבר נאגרו בו, ובכל זאת, עודו מביט כבראשונה, בתולי כרגע ההתוודעות . אתה מביט בו והוא בך ; מבטים מצטלבים . דו – שיח . ובתוך זה רגע ההיסוס של המצולם בין לתת עצמו, להתמסר, לבין לשמור עצמו מפני התגלותו, וכן רגע ההיסוס של המצלם - שהצילום מסייע לו בין ליצור קשר עם 1 המצולמים לבין היותו במרחק מתבונן . ביאווה שבאינדונזיה נתגלה - מתחת אפר של מאות שנים וצמחייה טרופית סבוכה - ה"בּרבּידור" - מבנה בודהיסטי ענק שאין כמותו בעולם, במקדש בורבידור שמטפסים עליו כדי להגיע אל הבודהה בנפשנו . בהגיעי למפלס העליון ניבט אליי נוף עמק ירוק, שדות ודקלים והרים מסביב ואור דמדומים זורח מעליהם . זה המקום להיות בו לבד, להיות את המקום . אלא שהאתר הומה תיירים, המצלמים בלהיטות את דמויות הבודהה והמבנה כולו . במיוחד מבקשים לצלם אחת מדמויות בודהה המתבונן בדממה שלווה אל העמק . ואז אני רואה נער אינדונזי רץ ללא הרף סביב אחת מהסטוּפוֹת ( מבנים קטנים מקודשים ) - כאילו ממַמֵש ריטואל מאגי . אני מהרהרת לעצמי שגם לנו יש ריטואלים מאגיים, בלי 1 . שימוש אובססיבי של הגיבור / גיבורה בצילום במצלמת וידיאו שמבטא צורך בקשר, ובו – בזמן הוא מנגנון הגנה שמאפשר תחליף לקשר . אפשר לראותו בסרטים אלגנטיות של קיפוד ( אשש, 2009 Ashash ) ובסרט סקס, שקרים ווידיאוטייפ ( סודרברג, 1989 Soderberg ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help