sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 מעגל החיים ( אייגן 2014 : 144 ) . אזי לעתים נגלות בו איכויות שטרם הבחנו בהן ; עצבותו וסגירותו או נדיבותו ומבטו הפתוח אלינו . נגלה בתוכנו רגשות שטרם הכרנו כלפיו - זרות וסלידה או לחילופין חמלה ואהבה . כשהצילום תוחם את הרגע, המסגרת יוצרת מעין "טֶמָנוֹס" ( Temanos ) , מקום תחום ומקודש, שבתוכו המצולם מקבל את ההתכוונות המלאה של רגע העולם, ההופך אותו, ברגע זה, לטבור העולם . מתאימים כאן דברי חוקר התרבות ג'וזף קמפבל ( Campbell ) שמצטט את ג'יימס ג'ויס ( Joyce ) : "אתה שם מסגרת סביב היצירה ורואה אותה כדבר אחד, ואז אתה מבחין ביחס בין כל חלק וחלק ושל כל חלק אל השלם, ושל השלם אל כל אחד מחלקיו . זה הגורם האסתטי החיוני - קצב, הקצב ההרמוני של יחסי גומלין . וכאשר האמן נוגע בקצב טוב, הוא מקרין עליך . זאת ההתגלות" ( קמפבל 1998 : 263 ) . אני מגלה שאני זוכרת את עצמי באמצעות הצילום . אני מצולמת, משמע אני קיימת . הרי אני מכירה את עצמי דרך תצלומי ילדותי, נעוריי ובגרותי, וגם את האחרים אני זוכרת כפי שתועדו בתצלומים . מתוך תצלומי חיי אני בוחרת לשמור תצלומים שארצה שייצגו אותי . כך ארצה לזכור את עצמי, כך ארצה שיזכרו אותי . והיכן הזיכרון הנקי ? כפתור המצלמה יורה את החץ שנתקע ברגע החי, משתק ומחיה אותו באינפוזיית המבט . ובעודי מצלמת, אני מתבוננת במצולם בעיניים שיתבוננו בו בעתיד . העכשיו הופך לזיכרון תוך כדי צילום וכבר המראה נאפף באותו דוק של זיכרון שמאיר אותו מבפנים באיזה געגועים . זו ההילה שמשתמרת בו, או אולי אפילו צומחת מתוכו ברגע התמרת המראה לתצלום . בתצלומים שכאלה, שצולמו בהתכוונות ואהבה, מתקיימת ההילה . זו ההילה שוולטר בנימין חשש שתאבד כשהצילום יהיה בבחינת שעתוק טכני . ואני רואה את התצלום מכיל את ההילה בתוך המוחשי . אולי ההילה היא הנעדר בתוך הנגלה ;

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help